Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"He is a musical boy."

Tłumaczenie:On jest muzykalnym chłopcem.

2 lata temu

17 komentarzy


Piter432

Czy użycie słowa „muzycznym” w tym zdaniu jest poprawnie? Bo wydaje mnie się, że tak.

2 lata temu

ghanto
ghanto

"Muzyczny" oznacza, że coś brzmi/jest z budowane z dźwięków, tak więc nie. Ktoś może być uzdolniony muzycznie, co oznacza, że jest nad wyraz czuły na dźwięki - a skrótem do tego jest własnie "muzykalny"

2 lata temu

Piter432

Okej, dziękuję za wyjaśnienie. Aczkolwiek gdy to słowo wpadło mi do głowy, to wydawało mnie się, że zdanie brzmi idealnie.

2 lata temu

Alexso5552

Mi się wydaję, że miałeś rację. GHANTO napisał "muzyczny" a Ty "muzycznyM" więc...

1 rok temu

Magda310141

Dlaczego uznano za błędne 'On jest uzdolnionym muzycznie chłopcem'?

1 rok temu

Kriswalt

uzdolniony muzycznie brzmi bardziej poprawnie

10 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

Kriswalt, "Uzdolniony muzycznie" brzmi LEPIEJ, albo: POPRAWNIE...
To uzdolniony muzycznie chłopiec/ Jest uzdolnionym muzycznie chłopcem

9 miesięcy temu

AmericanGi19

Dlaczego nie moze byc chlopcem muzykalnym ?

2 lata temu

GrzegorzTe5

Bo w j polskim raczej przymiotnik przed rzeczownikiem Muzykalny chłopiec Złoty człowiek Biały koń Odwrotny szyk jest bolesny dla uszu w zdaniach oznajmujących

2 lata temu

br0d4
br0d4
Mod

Niezupełnie. W języku polskim przymiotnik przed rzeczownikiem oznacza "cechę doraźną, a także cechę trwałą, ale nieistotną dla kategoryzacji danego pojęcia", (np. biały niedźwiedź może oznaczać niedźwiedzia o białej sierści, lub jakiegokolwiek niedźwiedzia przysypanego białym pyłem). Przymiotnik oznaczający cechę trwałą, mający funkcję kategoryzacyjną, umieszczamy po rzeczowniku, np. niedźwiedź biały. Innymi słowy, przymiotnik po rzeczowniku oznacza specyficzną nazwę własną, a przed rzeczownikiem - jedynie cechę. Dlatego raczej mówimy "muzykalny chłopiec". Natomiast określenie "chłopiec muzykalny" mogłoby być np. tytułem obrazu czy utworu muzycznego, albo określonym wyróżnieniem, przyznanym komuś za jakieś szczególne osiągnięcie w dziedzinie muzykalności - gdyby taki tytuł był przez kogoś przyznawany.

Więcej na ten temat w Poradni Językowej PWN: Szyk przymiotników , szyk wyrazów w nazwach geograficznych , Przydomki władców

2 lata temu

GrzegorzTe5

Zgadzam się z Tobą i tym wykładem w całej rozciągłości :). Nieopatrznie założyłem, że koleżance chodzi właśnie o cechy doraźne i mowę codzienną nie uwzględniając szczególnych przypadków takich jak poezja, nazwy własne itp. My fault sorki :)

2 lata temu

julianvolodia

Zastanawialem sie nad prostym: On jest muzykalny.

Ale rozumiem z to niewystarczajace ;)

1 rok temu

irena704294
irena704294

Ja myslalam ze "a" i "the" piszemy i wymawiamy tylko przed rzeczownikiem a nie przymiotnikiem.

1 rok temu

ghanto
ghanto

Ale tutaj jest rzeczownik (przymiotnik to tylko dodatek go opisujący)

1 rok temu

Janusz421118

jak w "the green gras of home"

1 rok temu

Basonia

Słowo "muzykalny" nie wymaga dodatkowego doprecyzowania o kim mowa, forma "muzykalny chłopiec" brzmi dziwacznie, wystarczy "muzykalny". Zgłosiłam, ciekawe, czy zostanie uznane

1 rok temu