"Hoeveel jongens eten rijst?"

Vertaling:How many boys eat rice?

3 jaar gelden

3 opmerkingen


Anne516101

Wat is precies het verschil tussen how much en how many?

3 jaar gelden

--Charlotte--
--Charlotte--

Goeie vraag!

  • How many wordt gebruikt voor zogeheten "countable nouns", of te wel: telbare zelfstandige naamwoorden.
  • How much wordt gebruikt voor "uncountable nouns": ontelbare zelfstandige naamwoorden.

Bijvoorbeeld:

  • How many children do you have? (hoeveel kinderen heb jij?) - Kinderen kun je tellen.
  • How much money do you have? (hoeveel geld heb jij?) - Geld is een ontelbaar zelfstandig naamwoord, je kunt namelijk niet zeggen "ik heb twee geld".

Dus voor "countable nouns":

  • Hij heeft veel appels - He has many apples.
  • Hoeveel huizen bouwen zij? - How many houses are they building?
  • Hoeveel uren zitten er in een dag? - How many hours are there in a day?

En voor "uncountable nouns":

  • Ik heb niet veel tijd - I don't have much time.
  • Hoeveel water zit er in de oceaan - How much water is there in the ocean?
  • Ik heb niet veel geld - I don't have much money.

Succes!

3 jaar gelden

deniz.fene

Thanx Charlotte ;)

1 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.