"In Canada, we sleep in a bed, not on the floor."

Překlad:V Kanadě spíme v posteli, ne na podlaze.

October 16, 2015

12 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


mkmk84

neměl by člen u floor také neurčitý? Protože u postele je to obecně postel (a), na které obecně spíme, ale u podlahy už je to konkrétní podlaha?


Nemesis_NaR

Vidíš to, nad tím mě nikdy nenapadlo přemýšlet... Možná někdo přijde s lepším odůvodněním, ale já můžu říct jenom to, že fráze "být na zemi" je vždy "on the floor". "...on a floor" sice existuje, ale co tak procházím literaturu s tímto výrazem, tak se "floor" myslí bud jako podlaží a nebo to je v nějaké technické literatuře, kde něco připevnuješ do podlahy.

Zdroj: Google ngrams a zadání hesla "on a floor, on the floor".


mkmk84

o.k., takže u tohoto, jako u mnoha jiných, prostě zapamatovat


Nemesis_NaR

Vypadá to tak, fráze "být na zemi/podlaze" je správně pouze "be on the floor"


kacenka9

Ono to mozna bude tim, ze kdyby tam bylo 'a floor', tak by to vypadalo, ze spi na 'nejakem' podlazi. Taky jsem o tom nikdy nepremyslela, ale mozna je to tim.


SlepeckyMamut

U teto věty naprosto nechápu rozložení členů. Proč spí na (nějaké) posteli, ale ne na (té) podlaze?


Johana84594

Možná je to tím, že pokud jsme v nějaké uzavřené prostoře, pak podlaha je vždycky určitá, protože je jediná, nespletete si ji se stropem ani se stěnou. Nějakých postelí může být v místnosti spousta. A jak praví Nemesis i Kačenka, "floor" s neurčitým členem už není podlaha, ale podlaží, patro.


Anykr1

Proc nemuze byt "V Kanade spime na posteli ne podlaze?


ZdekaSchoo

protože máte přeložit on the floor=na podlaze


Pavlik52902

Napsal jsem my v kanade spime..spatne..rekl bych,ze muj preklad myslenku vystihuje lip..


ladavala

Věta je rozdělena čárkami a první část musí být "V Kanadě", pak může být "spíme" nebo "my spíme".

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.