Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"He is wearing a hat."

Překlad:Má na sobě klobouk.

před 2 roky

11 komentářů


anglina337684

Myslím, že tato věta nemá přesný český překlad - nikdo neřekne má na sobě klobouk, vždy jen - má klobouk, což odpovídá he is wearing hat, ale není to přesný překlad, protože to podle kontextu může znamenat, že ho má na zrovna na hlavě, nebo taky doma ve skříni.

před 1 rokem

prvok

proč nemůže být "on nosí klobouk" jako správný překlad?Díky.

před 2 roky

Nemesis_NaR

"Nosí klobouk" má význam, že ho nosívá častěji, je to jeho zvyk. To ale není to, co anglická věta s průběhovým časem říká. Ta říká, že ho má právě teď na sobě.

před 2 roky

Neygee

"on nosí klobouk" mi teď uznalo, což (v souladu s Nemesis_NaR) nemyslím, že je správně. Ale "on má klobouk" ve smyslu, že ho má aktuálně na sobě, to neuznalo - což bych zvážil. Díky

před 2 roky

Karoliina765050

'On ma klobouk' system neprijima, protoze ta veta rika, ze dotycny klobouk vlastni, ale uz nerika, jestli ho ma na hlave, doma na vesaku, nebo treba ve sklepe. Anglicka veta rika, ze on ten klobouk ma v tuto chvili na hlave.

před 4 měsíci

borbas1
borbas1

proč není uznáno "nasazuje si klobouk"?

před 2 roky

Nemesis_NaR

"He is putting on a hat"

A protože "nasazovat si" a "mít na sobě" není to samé

před 2 roky

borbas1
borbas1

Když to takto vidím, tak je to úplně jasné. Děkuji.

před 1 rokem

Dan341064

Má na sobě klobouk znamená, že ho má někde na těle, ne na hlavě. Jako třeba že leží na zádech a má na břiše klobouk. Bylo by dobré to trochu upravit

před 1 rokem

Karoliina765050

To vsechno je technicky 'weaing'.

před 4 měsíci

Vladislav778790

Nikdo v Česku neřekne On má oblečený klobouk

před 7 měsíci