"In a year"

Překlad:Za rok

October 22, 2015

14 komentářů


eva611143

A já prý : V letech


KiaraLara

"In a year" měl by být uznán překlad do češtiny jako správný překlad "v roce", protože zde je primárně zájem se učit angličtinu nikoliv češtinu a rozhodně ani tu spisovnou češtinu. V podstatě je zde přeci mnohem důležitější ta výuka angličtiny než té češtiny.

jak by bylo správné podle Vás přeložit: v roce, v měsíci, v týdnu a za rok, za měsíc, za týden


ursaursoun

tomu moc nerozumim... proc "za rok"? jeste bych bral "do roku"... ja tedy vzdy napisu "v roce" a to je uznavano... jen proste nechapu ten preklad... vysvetli nekdo,prosim?


ChovMart

Bohužel je to tak, že IN může mít význam českého do(časově) : příklad - "Can you finish the job in two weeks?" ( Zvládneš dokončit ten úkol do dvou týdnů ) a taky může mít význam českého za(časově) - "I should be there in half an hour." ( Měl bych tam být za půl hodiny ). :-\


Hela456590

Hezky vysvětleno, díky


widle

Je to zaběhaný obrat, to se těžko vysvětluje. Prostě to tak říkají.


HonzaSuchy

proč tam neříká "in an year"


widle

Protože a/an se rozlišuje podle výslovnosti, ne podle pravopisu. Takže "a year", "a yellow shirt", ale "an hour".


MaIK2t

Ale prece "za rok" a "v roce" je rozdil. Pro ne je to tak jako tak "in year"? Dekuji za odpoved


AllurianaM

Myslím že správný význam pro češtinu byl měl být v roce nebo během roku, případně do roka. Protože za rok se řekne spíš "per year" nebo "a year later" o rok později.


widle

Možná se takový význam podvědomě nabízí, ale není to tak.


LiS0407

proč ne over a year, když je to až ZA rok - rok skončil a potom to bude.... nebo after? A "v roce" se teda řekne jak? ( v roce 2019 se stalo....) ?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.