Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"In a year"

Překlad:Za rok

před 2 roky

17 komentářů


ursaursoun

tomu moc nerozumim... proc "za rok"? jeste bych bral "do roku"... ja tedy vzdy napisu "v roce" a to je uznavano... jen proste nechapu ten preklad... vysvetli nekdo,prosim?

před 2 roky

widle
widle

Je to zaběhaný obrat, to se těžko vysvětluje. Prostě to tak říkají.

před 2 roky

HonzaSuchy

proč tam neříká "in an year"

před 1 rokem

widle
widle

Protože a/an se rozlišuje podle výslovnosti, ne podle pravopisu. Takže "a year", "a yellow shirt", ale "an hour".

před 1 rokem

HonzaSuchy

jj, díky! :)

před 1 rokem

MaIK2t

Ale prece "za rok" a "v roce" je rozdil. Pro ne je to tak jako tak "in year"? Dekuji za odpoved

před 10 měsíci

kaki805868

proc to nemůže byt "v roku"

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

co by to cesky znamenalo 'v roku'

před 1 rokem

AnetaU.1

A v roce? To by slo ne?

před 1 rokem

kaki805868

dekuji za odpověď

před 1 rokem

Jirka_Gaff

The announced concert will take place in a year. Podle tebe: Ohlášený koncert se uskuteční v roce. Správně: Ohlášený koncert se uskuteční za rok.

před 1 rokem

ursaursoun

kaki napsal/a "v roku" a kacenka pravdepodobne reagovala na spatny sklonovani.... ale dik za nazarnou ukazku proc...

před 1 rokem

ondrak4

Behem roku... Ale neuznali mi to...

před 1 rokem

widle
widle

Ten význam to nemá.

před 1 rokem

Filomena.Prvni

Pokud by věta zněla: "Slibovaný koncert se uskuteční v roce 2030."? Též se použije "In"? "...in the year 2030."?

před 1 rokem

kaki805868

dekuji za odpověď

před 1 rokem

PatricieSk

Kaki,"V roku,, je nespisovné!

před 1 rokem