1. Forum
  2. >
  3. Subiect: English
  4. >
  5. "They do not let me sleep."

"They do not let me sleep."

Traducere:Ei nu mă lasă să dorm.

October 22, 2015

6 comentarii


vidra18

Ei nu ma lasa sa dorm


Cosmin15Mate10

Cred că trebuia „They don't let me TO sleep.”


Lidia47492

De ce lipseste inaintea lui sleep " to" ? Si verbul let se comporta la fel ca verbele modale ???


Nadia315508

Dupa parerea mea explicatia este urmatoarea:

Ordinea cuvintelor in propozitiile englezesti este urmatoarea:

S (Subiect) + P (Predicat)

EX:They do not let

S (Subiect) + P (Predicat) + C. I. (Complement Indirect)

EX:They do not let me ("me" este complement indirect,pentru ca raspunde la intrebarea "pe cine")

S (Subiect) + P (Predicat) + C. I. (Complement Indirect) + C. D. (Complement Direct)

EX:They do not let me sleep("sleep" are rolul de complement direct ,pentru ca raspunde la intrebarea "ce")

Atenție! Atunci când C. I. este precedat de “to”, inversăm ordinea complementelor.

EX:They do not let to sleep me

Învață limba Engleză în numai 5 minute pe zi. Gratuit.