1. Φόρουμ
  2. >
  3. Θεμα: English
  4. >
  5. "Θέλεις να φτιάξω καφέ;"

"Θέλεις να φτιάξω καφέ;"

Μετάφραση:Do you want me to make coffee?

October 23, 2015

8 σχόλια


Vas1lisTz

Γιατί χρειάζεται και το me μετά από το want; πχ δεν λέμε "i want to go... " εδώ δεν έχουμε κάτι μέτα το want


D_..
Mod
Plus

Όταν λέμε I want to do something, εννούμε ότι εγώ θέλω (εγώ) να κάνω κάτι και στα ελληνικά είναι σαφές διότι στο δεύτερο ρήμα (κάνω) φαίνεται ποιο είναι το υποκείμενό του (εγώ). Στα αγγλικά αυτή η συμφωνία ρήματος και υποκειμένου εννοείται απλώς από τα συμφραζόμενα. Αντίστοιχα, έχουμε You want to do something = Εσύ θέλεις να κάνεις κάτι, με το απαρέμφατο του ρήματος (to do) να υπονοείται ότι ακολουθεί το πρόσωπο που ήδη υπάρχει στην πρόταση.

Για δύο διαφορετικά πρόσωπα, στα ελληνικά μπορούμε πολύ απλά να πούμε "Εγώ θέλω να κάνεις κάτι" και όλα είναι ξεκάθαρα λόγω της κλίσης των ρημάτων. Αυτό μας αφήνει με το πρόβλημα του πώς θα γίνει σαφές στα αγγλικά ότι κάποιος θέλει κάποιος άλλος να κάνει κάτι. Γι'αυτό το λόγο προσθέτουμε την αντωνυμία ενός άλλου προσώπου πριν από το απαρέμφατο, και -προσοχή!- οι αντωνυμίες πρέπει να είναι σε μορφή me, you, him/her, us, you, them. Πχ.

  • I want you to do your homework.
  • You want me to make a cake.
  • I want him/her to like me.
  • They want us to go to the cinema.
  • Do you want them to come to your party?

KostasPapa39379

Πολυ κατατοπιστική αναλυση ευχαριστούμε


Vas1lisTz

Σε ευχαριστώ πολύ!


ippeas

Με βοήθησε πολύ η απάντηση! Ευχαριστώ


spyrosmazarakis

Επειδη πρωτη φορα βλεπω το υποκείμενο να μπαινει σε (αιτιατικη ;) them , me , θελω μα μαθω γιατι δεν χρησιμοποιείται η ονομαστική .do you want they (αυτοι) to come to your party .Ετσι το συνηθισα μεχρι τωρα , μου ερχεται δύσκολο να βαλω αιτιατικη them που αφου το λετε εσεις ετσι θαναι.


D_..
Mod
Plus

Έτσι είναι όντως! :) Η αγγλική σύνταξη ακολουθεί τη λογική 'τους θέλεις να έρθουν' χωρίς να αλλάζει την πτώση του υποκειμένου σε ονομαστική όπως γίνεται στα ελληνικά σε μία ολοκληρωμένη γραμματικά πρόταση.


spyrosmazarakis

Ευχαριστώ για την απάντηση

Μάθε Αγγλικά αφιερώνοντας μόνο 5 λεπτά τη μέρα. Δωρεάν.