1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Hello, good morning."

"Hello, good morning."

Překlad:Ahoj, dobré ráno.

October 23, 2015

13 komentářů


rodinakhem

já se připojuji, proč není uznáno "ahoj, dobrý den"?


V.V.5

Protože morning je ráno den je day


robod.cz

Doporučuji Vám přečíst si článek zde: https://www.helpforenglish.cz/article/2007062401-anglicke-pozdravy Pozdrav "Good day" se, tuším, naposledy používal v Anglii devatenáctého století.


vilmasak

dva pozdravy dohromady ?


Voyta
Mod

Ano, to moc nedává smysl, proto se přikláním k teorii, že se jedná o pozdrav a přání dobrého rána, které není myšleno vyloženě jako pozdrav.


JnSlank

V predosle lekci bolo vysvetlene, ze tento pozdrav znamená dobry den. Ze dobre rano oni ani nepoznaju.


robod.cz

Dokážu si představit věty - "Ahoj, dobrý den". Zdravil jsem je postupně, jak procházeli dveřmi. - V případě, že první projde mě známý člověk a jako druhý vejde např. starší člověk, či představený. Zde by pak denní čas nehrál roli.


JirkaHakulin

Ahoj, dobrý den?


jgstcd

Je to nekdy na hranici uznani. "Dobré ráno"/"dobré jítro" je presnejsi preklad. Duvod proc bych presto uvazoval o uznani "dobrý den" je ze se to bezne pouziva jako pozdrav v dopoledne a zdanlivy anglicky protejsek, "good day", zni divne nebo australsky. Silny nazor nemam ani jednym smerem, ale spis bych to neuznal. Mozna jini obyvatele inkubatoru budou mit jiny nazor.


PetrLokvenc

Vím, že ve skutečnosti je morning ráno, ale úmyslně jsem zkusmo použil překlad "Dobrý den", protože jsem v některé diskuzi četl, že se to používá namísto Good day. Přesto byl překlad vyhodnocen jako chyba.


Voyta
Mod

Zrovna tady v této konkrétní větě bych "dobrý den" neuznával, protože ten člověk už řekl pozdrav a ještě k tomu přidal "good morning", tedy zřejmě ještě k pozdravu přeje dobré ráno.


PetrLokvenc

No tak to nevím, ale k pozdravu ahoj dobrý den přát nemůže? (Když už se prý "good day" nepoužívá)...


Voyta
Mod

Pak mi to ale v češtině nedává smysl, protože "Dobrý den" ani moc nezní jako přání dobrého dne, spíš jako obecný pozdrav, o něco formálnější než "Ahoj". Možná to jsou ale jen moje subjektivní pocity, takže pokud tu někdo má bližší informace k tématu, rád bych, aby mě opravil.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.