Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Who goes abroad?"

Tłumaczenie:Kto jedzie za granicę?

2 lata temu

6 komentarzy


buskes76

"Who goes abroad" - moje tlum.: "Kto podróżuje za granicę" nie zaliczyło i poprawiło na "Kto jedzie za granicę" - bzdura!!! : go (/goes) nie określa w jaki sposób się ktoś przemieszcza (!), chodzi o to że zmierza się do celu (!); można; iść, jechać, lecieć, płynąć, (np. "I go to work" - {zazwyczaj będzie to} "Idę (/Jadę) do pracy", ale jeśli ktoś np. kawałek jedzie rowerem a później przepływa przez rzekę i następnie idzie pieszo to również może powiedzieć "I go to work" (!).

2 lata temu

JAKUBSAJNOG

I przetłumaczyłem tak jak on a zaznaczył źle i dał tłumaczenie "Kto leci za granicę" sami nie wiedzą jaka jest właściwa wersja

2 lata temu

buskes76

"go" to bardziej "udać się (gdzieś w konkretnym celu)" (np. do domu, do pracy) i nie określa w jaki sposób się przemieszczamy - możemy gdzieś iść, jechać, lecieć itp. do konkretnego celu

2 lata temu

buskes76

"go" to bardziej "udać się" i nie określa w jaki sposób zmierzamy do celu / możemy np. pieszo, autem, samolotem

2 lata temu

Yola448704
Yola448704

Tłumaczenie Duolingo jest jak najbardziej poprawne:

Who goes abroad? - Kto jedzie za granicę? / Kto jeździ za granicę? /
Kto wyjeżdża za granicę? / Kto wyjedzie/pojedzie za granicę?

Tak się właśnie mówi po polsku (poprawnie i naturalnie) w odniesieniu do wyjazdu z kraju. W zwrocie tym wcale nie chodzi o środki transportu. Czasownik "to go" obejmuje wszystkie sposoby wyjazdu (marsz, lot, jazda samochodem, itp., itd.)

Podobnie po polsku mówi się np. IDĘ do szkoły, co oznacza: wychodzę z domu, niezależnie od tego, czy pojadę do szkoły autobusem, czy pójdę na piechotę...

7 miesięcy temu

Moongroow

Kto podąża za granicę też jest niby niepoprawne :P

1 rok temu

Powiązane dyskusje