1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Mám pár přátel."

"Mám pár přátel."

Překlad:I have a few friends.

October 25, 2015

12 komentářů


gaston68cz

"A few friends" - Ja myslel ze u mnozneho cisla se neurcity clen nepouziva?


jgstcd

Nepouziva, ale tady je a "a few" a ne "a friends". To cislo je nezname, ale gramaticky se nelisi od "a dozen", "a hundred", "a thousand" atd.


Honza580021

A proč teda u knih: You have few books člen není a tady jo?


ladavala

Nejedná se o neurčitý člen, ale součást slovíčka "few".

"few books" - znamená málo knih "a few books" - znamená několik knih

Viz: https://www.helpforenglish.cz/article/2007122801-slovicka-little-a-little-few-a-few


Pavel965822

V jedne vete ve cviceni je she have few books... Pred few bez a... A v teto vete je prd few a. Proč


Filomena.Prvni

Dle výše uvedeného odkazu "few" znamená "málo" a "a few" znamená "trochu, několik, pár (nikoliv jako "dva")". Takže dle této logiky by věta "She have few books" měla být přeložena "Má málo knih."


azureus2007

I have a couple friends. Why not?


Dena234421

I have a couple of friends mi uznalo.


verunka901

Prosím, kdy se používa "a few" a kdy jen "few"? Děkuji


martin156329

A hlavne to chce přeložit pair a ne a few

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.