"Van wie is het boek?"

Vertaling:Whose book is it?

2 jaar gelden

9 opmerkingen


Gamer_17_girl

who's book is toch ook goed??

1 jaar gelden

MarikeSame

Dat betekent dus wiens boek?

1 jaar gelden

marit.d

waarom kan "whose is IT book" niet ?

8 maanden geleden

El2theK
El2theK
Mod
  • it = persoonlijk voornaamwoord - het is een boek - it is a book
  • the = lidwoord - het boek - the book
8 maanden geleden

MichelMerx

Vertaal deze tekst Van wie is het boek?

Ik vertaal: Whose the book from?

  • Meeep * - fout -

Juiste oplossing: Whose book is it?

Volgens mij is dit beiden correct. Wat zeggen jullie?

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Whose the book from - van wie het boek van.

Whose = van wie, dus from is onnodig. Bovendien mist het werkwoord.

1 jaar gelden

MichelMerx

Haha; idd, beetje dubbel van mij :')

Linguïstisch een dikke faal dus xD Gek hoe je soms pas kan zien als iemand je het verteld... Je vult me aan <33 In mijn spraakgebrek xD

p.s. bedankt voor de snelle reply's (as always ^^ )

1 jaar gelden

Jennifer495831

Is 'whom' een woord?

2 jaar gelden

--Charlotte--
--Charlotte--

Jazeker! Het is de bezittelijke versie van "who". Je kunt de he/him-truuk toepassen om te kijken of welke je moet gebruiken.

  • Hij = who
  • Him = whom

Bijvoorbeeld:

  • Who owns this book? - He owns this book.
  • To whom does this book belong? - The book belongs to him.

Als je dus in het Engels schrijft, en je weet niet of je "who" of "whom" moet gebruiken, probeer dan altijd even het bovenstaande ezelsbruggetje!

2 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.