Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Where are the French?"

Překlad:Kde jsou Francouzi?

před 2 roky

14 komentářů


MiloEiselt

A jak by byl překlad 'Kde je Francie?' Jak rozliším French jako osobu a French jako republiku?

před 2 roky

nueby
nueby
Mod

Where is France? Jednoslovný název té země je France.

We come from France.

před 2 roky

Filomena.Prvni

Zkusila jsem: "Kam se poděli ti Francouzi?" a nebylo uznáno a mělo by být. Stejně tak: "Kam zmizeli (ti) Francouzi?"

před 4 měsíci

jarinTrn

Lišilo by se to, pokud bych použil Francouzky?

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

ne.

před 1 rokem

BonaRu

"Where are the French? "

Překlad: Kde jsou Francouzi?

Už dříve mi na stejnou otázku v češtině totožná odpověď v angl. uznána nebyla - místo "the French" bylo jako jediné správné uvedeno "the Frenchmen"...Jak to tedy je? Děkuji.

před 1 rokem

Jan529034

Dpobrý den, připojuji se a potvrzuji uvedený problém. Napsal jsem French a nebylo to uznáno. Byl tam překlad Frenchmen.

před 9 měsíci

kacenka9
kacenka9
Mod

V jake vete? U teto je hlavni preklad jen 'French', ono v praxi 'frenchman/men' neni casto pouzivano. Ale nikde, ani u jinych vet jsem nenasla, ze bychom vyzadovali pouze preklad s 'man/men'. Spise nam leckde chybi.

před 1 rokem

Viktor475934
Viktor475934

"French" nemá množné číslo?

před 1 rokem

mkmk84

nemá být množný tvar od French, když je to otázka: kde jsou ti Francouzi" - tedy Frenchs? Jestli to tak existuje, ale když je Italian a Italians....

před 2 roky

nueby
nueby
Mod

Bohužel podobně jako čeština, ani angličtina není úplně logická. Stejně jako the British a the English (a na rozdíl od the Italian), ve významu označní skupiny lidí se "the French" chová jako plurál, přestože vypadá jako jednotné číslo. Mrkněte na význam slova French jako "noun" zde. Ještě k té nelogičnosti, kdybyste ovšem řekl "the Italian", pak to nebude označení celé národnostní skupiny, ale jen jedince. Jinak než zapamatováním se to naučit nedá, nebo alespoň já žádnou berličku neznám.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Jedina berlicka, ktera mne napada je, ze 'frenches' se spatne vyslovuje bez toho, aby si clovek poprskal obrazovku. Oproti tomu Italians se rika snadno. Zrovna tak Britishes a Englishes je narocne. Ale mozna si vymyslim, protoze to memu uchu zni divne.

před 2 roky

nueby
nueby
Mod

Možná. I když pak zase nevím, proč se mluvčí smířili se svým osudem pro plurál slov končících v singuláru na -sh a -ch a pro třetí osobu podobně postižených sloves.

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Zajimavy pripad je "Spanish", protoze vedle toho existuje uz ponekud zastaraly "Spaniard". Tam je jasne ze "Spanishes" neni protoze "Spanish" je, aspon puvodne, pridavne jmeno, a ta se nesklonuji v anglictine. Muze byt ze vsechne narodnostni pojmy typu "*ish" jsou nesklonovaci z toho duvodu. Narocnost vyslovnosti by nevysvetlovala proc nerikame "Where are the Englishes?" ale klidne rikame "Where are the dervishes?"

před 2 roky