1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Já nemám sestru."

"Já nemám sestru."

Překlad:I do not have a sister.

October 30, 2015

11 komentářů


rkaKibsk

proč nemůže být I have not a sister


Nemesis_NaR

Protože se tak zápor pro sloveso "have" ve významu "mít" se prostě netvoří.

Tvoří se výhradně s pomocí pomocného slovesa "do," respektive tedy "don't" či "doesn't." Tvar "has not" uvidíš akorát ve větách, kde "have" funguje jako pomocné sloveso. Typicky tedy v předpřítomném čase, např. ve větě: "The girl has not been there yet." = "Ta dívka tam ještě nebyla."


Honza765137

Není pravda lze napsat i haven't got a sister (Britská angličtina) a i doesn't have a sister ( Americká angličtina)


jgstcd

Tady v Irsku se tvar "I haven't a sister" preziva. Bez zkraceni by to ale opravdu neslo. V kazdem pripade uzivatelum nelze doporucit, protoze zadna varianta anglictiny to nevyzaduje a ve vetsine z nich je to zcela nemozne.


rkaKibsk

děkuji za vysvětlení :-)


Honza_U

šlo by: I have no sister ?


Ancesarance

Varianta I haven't got a sister také není možná?


Honza765137

Měla by být uznána jakožto Britská Angličtina


sta67sar

Proč mi to nevzalo I have no sister?


Honza765137

I haven't got a sister. OMG jako vážně to neumí britskou angličtinu a pere to sem Anglickou už jsem taklhe udělal několik chyb jako že nechyb


Karolna616331

A což takhle : I have any sister?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.