1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The internet"

"The internet"

Překlad:Internet

October 31, 2015

15 komentářů


jardanovk

Všiml jsem si, že se internet má psát v angličtine s velým I, což zde v příkladu není..

October 31, 2015

msuchy

To záleží jak moc jste starý :) V devadesátých letech když Internet byl na třech místech v republice, tak se psal všude s velkým, protože to bylo označení TÉ sítě. Byl to pojem. Po té co se přestaly počítat impulsy na dialupu se pomalu z Internetu stával internet a psalo se to tak na půl. Dneska už je to komodita bez které si nedokážeme představit život a píšeme naprosto běžně "internet" stejně jako "televize" a "rádio". Takže pokud někoho vidíte psát "Internet", tak je to asi někdo kdo toho už hodně pamatuje.

November 1, 2015

jardanovk

Jjo, takto to lze taky brát, ale např. novodobá instituce má všude velké I: https://en.wikipedia.org/wiki/Internet, a co WWW, chtělo by to nějaký ústav pro jazyk anglický, ale je to marginální jak pravil Nemesis.

November 1, 2015

MirkaEberlov

Pravda, pamatuji už hodně, ale to " I" vyžadovala Help for English ještě před dvěma lety....Třeba se jim to ale jen nechtělo předělávat...

July 11, 2017

Nemesis_NaR

Co tak googlím, tak nemá: http://www.wisegeek.com/should-the-internet-be-spelled-with-a-capital-i.htm

A Duo na velká písmena stejně kašle...

October 31, 2015

jgstcd

No, ten clanek v odkazu nerika ze se nema psat velkym, jenom ze nekdo to dela a nekdo ne. Kdyz to ctu, neni mi jasne ze ten clovek vubec vi o cem pise. Nekolikkrat zminuje o "an internet". Nic takoveho neni. V ngrams znacne prevlada "the Internet" nad "the internet", ale to muze byt zradne, protoze ngrams konci v roce 2000. Mam ale pocit ze porad prevlada verze s velkym "I", i kdyz do mensi miry nez pred patnacti let.

Co se mi ale opravdu nezda je "ten internet". Rika to nekdo?

October 31, 2015

Nemesis_NaR

Vidíš to, toho jsem si ani nevšiml. Ne, použití je asi stejné jako "that internet" (či Internet). Maximálně tak ve větě "Já bych všechny ty internety zakázala" ;-)

October 31, 2015

jgstcd

Ja to radsi odstranim.

October 31, 2015

msuchy

BTW Od minuleho roku se dle Associate Press Style ma psat s malym pismenem http://www.poynter.org/2016/ap-style-change-alert-dont-capitalize-internet-and-web-any-more/404664/

February 2, 2017

JiNeern

An internet (s malým "i") je možný. To slovo totiž původně znamenalo zkratku slova "internetwork", tedy "nadsíť" vzniklá spojením jednotlivych siti, a takových internetů s malým "i" byly na světě mraky.

Internet s velkým "I" je vlastně jednim z těchto internetů. Oněch internetů s malým "i", které by nebyly součástí Internetu, je ale dnes už málo (asi vojenské sítě, jinak nevím), takže to slovo je (alespoň pro laiky) volné, a protože slovo Internet diky svému celosvětovému volnému užití pro všechny přestává být vnímáno jako vlastní název, mnoho lidí nevidí důvod, proč zde psát velké "I".

April 5, 2018

Kac-ka

Nevzato: Ten internet. Proč???

February 2, 2017

kacenka9

Pridano

February 2, 2017

Kac-ka

Thank you :).

February 3, 2017

Renata378654

nemusí to snad být ten internet

July 26, 2017

Daku_

Na cambridge dictionary jsem se dozvěděla, že má slovo internet jen jednotné číslo. Ale všechny příklady tam mají s určitým členem. Zajímalo by mne, jestli se dá užít i an internet. Osobně se mi to nelíbí a neurčitý člen bych nepoužila, ale jistá si tím nejsem. Díky za odpověď :-)

August 24, 2017
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.