"The internet"

Překlad:Internet

October 31, 2015

12 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


jardanovk

Všiml jsem si, že se internet má psát v angličtine s velým I, což zde v příkladu není..


msuchy

To záleží jak moc jste starý :) V devadesátých letech když Internet byl na třech místech v republice, tak se psal všude s velkým, protože to bylo označení TÉ sítě. Byl to pojem. Po té co se přestaly počítat impulsy na dialupu se pomalu z Internetu stával internet a psalo se to tak na půl. Dneska už je to komodita bez které si nedokážeme představit život a píšeme naprosto běžně "internet" stejně jako "televize" a "rádio". Takže pokud někoho vidíte psát "Internet", tak je to asi někdo kdo toho už hodně pamatuje.


jardanovk

Jjo, takto to lze taky brát, ale např. novodobá instituce má všude velké I: https://en.wikipedia.org/wiki/Internet, a co WWW, chtělo by to nějaký ústav pro jazyk anglický, ale je to marginální jak pravil Nemesis.


MirkaEberlov

Pravda, pamatuji už hodně, ale to " I" vyžadovala Help for English ještě před dvěma lety....Třeba se jim to ale jen nechtělo předělávat...


Nemesis_NaR

Co tak googlím, tak nemá: http://www.wisegeek.com/should-the-internet-be-spelled-with-a-capital-i.htm

A Duo na velká písmena stejně kašle...


jgstcd

No, ten clanek v odkazu nerika ze se nema psat velkym, jenom ze nekdo to dela a nekdo ne. Kdyz to ctu, neni mi jasne ze ten clovek vubec vi o cem pise. Nekolikkrat zminuje o "an internet". Nic takoveho neni. V ngrams znacne prevlada "the Internet" nad "the internet", ale to muze byt zradne, protoze ngrams konci v roce 2000. Mam ale pocit ze porad prevlada verze s velkym "I", i kdyz do mensi miry nez pred patnacti let.

Co se mi ale opravdu nezda je "ten internet". Rika to nekdo?


Nemesis_NaR

Vidíš to, toho jsem si ani nevšiml. Ne, použití je asi stejné jako "that internet" (či Internet). Maximálně tak ve větě "Já bych všechny ty internety zakázala" ;-)


jgstcd

Ja to radsi odstranim.


JiNeern

An internet (s malým "i") je možný. To slovo totiž původně znamenalo zkratku slova "internetwork", tedy "nadsíť" vzniklá spojením jednotlivych siti, a takových internetů s malým "i" byly na světě mraky.

Internet s velkým "I" je vlastně jednim z těchto internetů. Oněch internetů s malým "i", které by nebyly součástí Internetu, je ale dnes už málo (asi vojenské sítě, jinak nevím), takže to slovo je (alespoň pro laiky) volné, a protože slovo Internet diky svému celosvětovému volnému užití pro všechny přestává být vnímáno jako vlastní název, mnoho lidí nevidí důvod, proč zde psát velké "I".


Kac-ka

Nevzato: Ten internet. Proč???

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.