"He believes my child."

Překlad:On věří mému dítěti.

November 1, 2015

10 komentářů


mkmk84

neměla by být v této větě nějaká předložka či co, když je to 3. pád, něco jako "he believes to my child"?

November 1, 2015

widle

Třetí pád je to v češtině, ale angličtina má svoje vlastní pravidla. A zrovna sloveso "believe" žádnou předložku nepotřebuje.

November 1, 2015

jgstcd

Nemela.

November 1, 2015

mkmk84

a když by bylo třeba "on to bere jemu", tak by to nebylo" he takes it to him?"

November 1, 2015

widle

To je jiné sloveso, takže se zase může vázat k jiným předložkám. Konkrétně "take" tady má víc možností. Pokud myslíte, že něco někomu "bere" jako že mu to nese, tak by to opravdu mohlo být "he takes it to him". Pokud mu to ovšem "bere" ve smyslu "odnáší", "odebírá", tak by to bylo "he takes it from him".

November 1, 2015

mkmk84

je nějaké rychlé a obecné pravidlo, jak mám poznat rozdíl mezi "he believes my child" a "he takes i to him", tedy kdy se předložka přidá a kdy není třeba?

November 1, 2015

widle

Není. Koneckonců jak jsem psala, ty předložky můžou být různé a někdy radikálně mění význam slovesa. Když se podíváte do slovníku, často bývá heslo pro jedno sloveso rozdělené do částí právě podle předložek, které se k němu váží. Nejlepší je se učit příslušnou předložku spolu se slovesem.

November 1, 2015

aktijka

"věří mému děcku ". Co je na tomhle špatně???

December 7, 2017

JiNeern

To "děcku" – je to nespisovné, a nespisovná slova se neberou.

February 20, 2018

aktijka

Ústav pro jazyk český Akademie věd výraz " děcko" uvádí jako spisovný. Odkud čerpáte informace Vy??? Nebo jen vlastní jazykový cit??:))

July 7, 2018
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.