1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Včera jsme šli na letiště."

"Včera jsme šli na letiště."

Překlad:Yesterday we walked to the airport.

November 2, 2015

11 komentářů


chocoalice

Nemelo by byt yesterday na konci vety?


kacenka9

Muze a nemusi. Nebyva uprostred, ale zacatek i konec jsou bezne. Ono zalezi na okolnostech. Kdyz se vas zeptam. "what did you do yesterday?" co jste delali vcera, tak velmi pravdepodobne reknete "yesterday we...." pokud tedy yesterday nevynechate.


Vlcek1942

Je možné zaměnit "walked" za "went" ? Zůstane smysl věty stejný?


widle

Nebude úplně stejný, bude obecnější (do "went" se vejde jakýkoli způsob pohybu, tedy i jízda autem nebo třeba na kole, zatímco "walked" znamená pěší chůzi). Ale je to tu přijímáno jako správná odpověď, aspoň v téhle větě.


Kinohaj

Vsak prave nemalo tam byt went ?


tatka_
Mod
Plus

Jak již je vysvětleno výše. "went" je minulý čas od "go" (jet, jít). V českém zadání je "jít", tedy nejlepší možný překlad "walked" (walk - chůze). V tomto cvičení by měli být přijaty obě slova (walked, went).


SPOCZ

https://forum.duolingo.com/comment/13251147/Herec-jde-po-

Názor vašeho kolegy jgstcd Podle jeho názoru by zde mělo být spíše "went" . Cíl cesty je letiště. Navíc ta věta neodpovídá praxi. Na letiště se jezdí, protože chodníky pro pěší tam většinou ani nevedou.

jgstcd názor : Tady, kdyz ctu "herec jde po pláži", mi prijde dulezite ze jde pesky, ale neni jasne zda jde ke mne nebo ode mne, a nezda se byt dulezite. Proto se dvojice "come"/"go" nehodi. Protoze jde pesky je pak spravne sloveso "walk". Kdyby veta byla naopak "herec jde do školy" je prirozenejsi myslet ze cil je to hlavni dulezite a to ze jde pesky uz druhoradove. Proto je prirozenejsi preklad "goes" a ne "walks".


Janka377033

Mne to vent nezobralo


tatka_
Mod
Plus

“vent” (odvětrat) je jiné slovo než “went” minulý čas od “go”.


ErikaSuchn

Proč nemůže být Yesterday we have walked to the airport?


tatka_
Mod
Plus

Podle mě by se zde present perfect neměl použít. Přesto je uznávaná varianta “We have walked to the airport yesterday.”, takže můžete zkusit hlásit přes tlačítko ve cvičení.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.