"Jdi ven a hraj si."

Překlad:Go out and play.

November 5, 2015

16 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Veronika474933

Proc nemuze byt : You go out and play ?


jgstcd

Zajmeno se nepouziva u rozkozovaciho zpusobu.


Voyta
Mod

Vždycky jsem měl pocit, že se může použít pro zdůraznění. Konkrétně anglická wikipedie tvrdí "However, it is possible to include the you in imperative sentences for emphasis." Je ale pravda, že v tomto případě by to bylo asi jedno, protože v ČJ větě zájmeno taky chybí.


jgstcd

Vetsinou nejde, a zvlast ve psanem projevu, protoze tam by se to nijak nelisilo od ukazovaciho zpusobu.


dobr297

Nemá pak být na konci věty vykřičník? Aby bylo jednoznačné, že se jedná o rozkazovací větu?


Nemesis_NaR

Nemá, ani v češtině ani v angličtině vykřičník být nemusí, že jde o rozkaz se pozná z tvaru slovesa. Viz už i příspěvky níže


CateGold1

Řekla bych, že tuto větu bez vykřičník můžu označit za větu prikazovou a ne rozkazovaci. Ten vykřičník tam chyby, aby to byl rozkaz. A je to pak v překladu znát. Je rozdíl mezi Větami : Mlč. Mlč! Je to v důrazu.


Voyta
Mod

Jak s oblibou říká jgstcd, "vykřičník v každé větě používá leda tak armádní instruktor nebo ❤❤❤❤❤".


PavelXxXxX

Tak tahle věta se mi moc líbí a něco na tom bude :-D Taky nesnáším když někdo píše do vět zbytečně vykřičníky.


Dodo731

a proč když to má být rozkazovací veta ,neni na konci vykricnik ale tecka ?


Nemesis_NaR

Protože ne vždy když rozkazuješ, tak u toho křičíš. "Vynes smetí" můžeš zašeptat a stále to je gramaticky rozkazovací způsob a přitom vykřičník nepotřebuješ.


jgstcd

Ja nechapu proc se lide na tohle porad ptavaji. Je to vliv nemciny? Tady se chovaji anglictina a cestina naprosto stejne, ale presto jsou z toho zmateni.


PuledKorn

A jak by bylo...Jděte ven a hrajte si ?


MirkaEberlov

To by bylo stejné. Člověk obyčejně ví, komu to říká...


Vikypedie

Z go out and play se neda pozna kdo to dela


Vikypedie

Z Go out and play nejde poznat kdo to dela

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.