Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The charge"

Překlad:Obvinění

před 2 roky

18 komentářů


Ji6cgd
Ji6cgd

Shrnul bych to tedy. Slovo "charge" muze znamenat: Obvinění (i sloveso), poplatek/sazba, účtovat si, vrhnout se na (útok), dohled/starost (nad kym/cim), nabit např. baterii (charge up), mit na starost (be in charge). To byly ty nejdůležitější. Jedno z těch stovek "prijemnych" slovicek, majicich "desitky" vyznamu.

před 1 rokem

Jenda-48
Jenda-48

Bohužel jsem elektrotechnik, takže charge je pro mne především náboj (elektrický) a nabíjet. Takže discharge, které běžně chápu jako vybíjet, ztráta náboje, vybití, by se zde v kontextu mohlo chápat jako odejmutí obvinění?

před 1 rokem

Ivo150846

Proc bohuzel elektrotechnik? "Jelikoz jsem elektrotechnik"....je pro me charge nabijet a finito....

před 1 měsícem

gaston68cz

je pro me charge nabijet a finito

Jenom pozor, i my elektrotechnici musíme odlišovat druhy slov - tady je "the charge", tedy podstatné jméno, a to je v našem oboru jen "náboj". "Nabíjet" je sloveso, a to by bylo "to charge", což není případ tohohle překladu. Takže zde pro mně charge nemůže být "nabíjet"

před 1 měsícem

jenda48
jenda48

No, to jsem bohužel pokládal za samozřejmost, neb i ve slovnících se uvádí vlastní slovo a pak se uvádí dle frekvence výskytu významy, n(noun, v(verb) ad(adverb) atd. a příslušné typické vazby , to již jinde bylo to can jako zavařovat a to a can, jako do plechovky. Takže plně souhlasím, i když load jako várka, nikoliv zatížení, je mi stále proti mysli, o nákladu nepochybuji...že by várky byly tak frekvenčně užívané....

před 1 měsícem

Vlcek1942

Poprosím o vysvětlení: v jakém kontextu (v jakém významu/smyslu) se používá slovo "the charge" ve smyslu "obvinění"? Je tím myšleno "obvinění" jako "vina, prohřešek, přestupek" ? Příklad: ,,Jeho obvinění je vážné." = ,,His the charge is serious." Je to tak správně?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Jedine na policejni stanici. Je to proces pri kterem se stava clovek obvineny konkretniho trestniho cinu. Se privlastnovanim nelze spojit.

před 2 roky

Marek069

Může to být i poplatek?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Mohl, ale v praxi si nepamatuji, ze bych to slysela. V tomto smyslu se pouziva pouze jako sloveso velmi casto, ale jako podstatne jmeno existuje, ale nepouziva. 'To charge somebody something' Poplatek by byl nejcasteji fee.

před 2 roky

Marek069

např. service charge, v hotelu jsem se srtkal s charge for the city

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

"Service charge" se bezne rika, ale "charge for the city"? Ten hotel snad nebyl v anglicky mluvici zemi? Celkove je to nejak na hranici, ale tim ze tady opravdu neni vubec neni kontext priklonim se na stranu uznani.

před 2 roky

gaston68cz

Myslím že "vedení" by měl být také správný překlad.

Mimochodem s jakým významem se "a/the charge" používá nejčastěji? Mám pocit že tohle je jedno ze slov které má i na angličtinu vysoký počet vzájemně nesouvisejících významů.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

ve smyslu vedeni se to pouzit da, ale je to pak 'he is in charge'. A ja bych na to pouzila ceske 'ma to na povel', spise, nez 'je ve vedeni'.

před 1 rokem

Vlastik13

Já dal jako překlad. Nabíječka. Přeci charge je nabíjet ne??

před 2 roky

ucen13
ucen13

"útok" by měl být také správně

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Ano, muze. Doplneno

před 1 rokem

JnFrst1

A charge 1. náboj (elekrický) 2.ulohy poverenie 3. rozkaz 4.dozor opatera 5. zverenec 6. cena poplatok 7. trovy 8. bremeno 9. obvinenie 10. náhly útok

před 7 měsíci