1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "It is cheaper to go by bus."

"It is cheaper to go by bus."

Překlad:Je levnější jet autobusem.

November 10, 2015

14 komentářů


Pavel221503

Bilingvní jsem tu slyšel taky poprvé, snad bych ještě skousl bilinguální, sám používám jen dvojjazyčný. Na druhou stranu za projektem Duo je vidět tolik skvělé práce a elánu, že mi to úsměvné bilingvní nevadí . . .

March 28, 2016

JiNeern

Bilingvní je v pořádku a užívá se, bilinguální ne.

February 26, 2018

Jenda24

proč ne : Je levnější jezdit autobusem?

March 2, 2017

Limedka

Proč se zde nedá použít "jezdit" místo "jet". Případně, jak by byla tato věta - "Je levnější jezdit autobusem"?

August 28, 2017

MekliCZ

Proč nejde "bus" místo "autobus"?

November 30, 2015

Nemesis_NaR

Protože to není spisovně správně.

November 30, 2015

MekliCZ

Již jsem si sice všiml, že se tu tvrdě praktikují pravidla českého pravopisu a dokonce se s tím volá na ÚJČ, ale "bus" je rozhodně pouze hovorovým synonymem pro autobus, dalo by se říci zkratkou.

December 1, 2015

Alzheimer_Josef

To není až tak úplná pravda, pravidla českého pravopisu se tu tvrdě prosazují, "když se to hodí". Ale v žádných pravidlech českého pravopisu nenajdete slovo "bilingvní", na Duolingu velice oblíbené. A v případě toho slova vůbec nevadí, že v pravidlech není. Mně se Duolingo líbí, ale zavádění anglických nesmyslů je stejná hloupost jako zavádění "rusismů".

February 5, 2016

kacenka9

Nevim, do jakych prirucek nahlizite, ale Prirucka jazyka ceskeho, Ceske Akademie Ved s vami nesouhlasi. http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=bilingvni

February 5, 2016

gaston68cz

Zajímalo by mne jestli lze použít "Je to levnější autobusem" (což mi neuznalo) popř. "Autobusem je to levnější", nebo by to odpovídalo anglické větě bez "to go" (pokud to tedy v angličtině jde)?

February 15, 2017

paolocz

Tak a mě to nevzalo... Je levnejsi jet autobusem. Bez diakritiky.

January 2, 2018

VojtaSin

K cemu se zde prosim poji "to"?

November 10, 2015

Voyta
Mod

Infinitiv sloves je v angličtině vyjádřen výrazem "to" + sloveso, například "to go", "to be" nebo "to eat". Takže zdejší "to" se pojí se slovesem "go".

November 10, 2015

jgstcd

Aspon vetsinou to tak je. Jsou vyjimky, napr ve spojeni s modalnim slovesem.

November 30, 2015
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.