"It is cheaper to go by bus."

Překlad:Je levnější jet autobusem.

před 2 roky

14 komentářů


Pavel221503
Pavel221503

Bilingvní jsem tu slyšel taky poprvé, snad bych ještě skousl bilinguální, sám používám jen dvojjazyčný. Na druhou stranu za projektem Duo je vidět tolik skvělé práce a elánu, že mi to úsměvné bilingvní nevadí . . .

před 2 roky

JiNeern

Bilingvní je v pořádku a užívá se, bilinguální ne.

před 7 měsíci

Jenda24

proč ne : Je levnější jezdit autobusem?

před 1 rokem

Limedka

Proč se zde nedá použít "jezdit" místo "jet". Případně, jak by byla tato věta - "Je levnější jezdit autobusem"?

před 1 rokem

MekliCZ

Proč nejde "bus" místo "autobus"?

před 2 roky

Nemesis_NaR

Protože to není spisovně správně.

před 2 roky

MekliCZ

Již jsem si sice všiml, že se tu tvrdě praktikují pravidla českého pravopisu a dokonce se s tím volá na ÚJČ, ale "bus" je rozhodně pouze hovorovým synonymem pro autobus, dalo by se říci zkratkou.

před 2 roky

Alzheimer_Josef

To není až tak úplná pravda, pravidla českého pravopisu se tu tvrdě prosazují, "když se to hodí". Ale v žádných pravidlech českého pravopisu nenajdete slovo "bilingvní", na Duolingu velice oblíbené. A v případě toho slova vůbec nevadí, že v pravidlech není. Mně se Duolingo líbí, ale zavádění anglických nesmyslů je stejná hloupost jako zavádění "rusismů".

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Nevim, do jakych prirucek nahlizite, ale Prirucka jazyka ceskeho, Ceske Akademie Ved s vami nesouhlasi. http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=bilingvni

před 2 roky

gaston68cz

Zajímalo by mne jestli lze použít "Je to levnější autobusem" (což mi neuznalo) popř. "Autobusem je to levnější", nebo by to odpovídalo anglické větě bez "to go" (pokud to tedy v angličtině jde)?

před 1 rokem

paolocz

Tak a mě to nevzalo... Je levnejsi jet autobusem. Bez diakritiky.

před 9 měsíci

VojtechSin

K cemu se zde prosim poji "to"?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Infinitiv sloves je v angličtině vyjádřen výrazem "to" + sloveso, například "to go", "to be" nebo "to eat". Takže zdejší "to" se pojí se slovesem "go".

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Aspon vetsinou to tak je. Jsou vyjimky, napr ve spojeni s modalnim slovesem.

před 2 roky
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.