"Měla jsi něco k jídlu?"

Překlad:Did you have something to eat?

November 11, 2015

8 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Karel_od_Kladna

Something v otázce?! Ano jsou výjimky a tazeteli je skutečně jedno, co dotazovaný/á případě jedl(a). Ale považujete za vhodné a nutné tím motat hlavu "začátečníkům"?


JanHenke3

Z příspěvku jsem vyrozuměl, že something se v otázkách zpravidla neužívá. Je tomu tak? Mohl by se k tomu nědo vyjádřit? Díky.


ZdekaSchoo

zpravidla ne, some, something, somebody, someone v kladných větách, any, anything, anybody, anyone v otázkách a záporech, ale neznamená to, že se some, something, somebody, someone nedá v otázce použít nikdy, existují výjimky https://www.helpforenglish.cz/article/2006090402-some-vs-any ; https://www.helpforenglish.cz/forum/thread/312-something-anything-there-is-are


mkmk84

nešlo by: "did you have some meal?"


[deaktivovaný uživatel]

    to by bylo : měla jsi nějaké jídlo?


RomanNesrsta

    Have you had anything to eat? Je možné použít i tuhle skladbu věty?


RomanNesrsta

    Díky za odpověď.

    Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.