"Leden je měsíc v roce."

Překlad:January is a month of the year.

November 14, 2015

16 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


josef67535

Leden je prece urcity mesic kazdeho roku proc tedy neni spravne the month of a year ???


ZdenkaHora

"A month" je jeden z 12 měsíců a je v každém roce the year, tedy urcitem


agi671129

a co takto: January is a month of a year?


Dominik757696

Leden je asi NĚJAKÝ měsíc v TOM roce - kdo ví jakém, třeba 6 nebo 7 nebo taky kterýkoliv z 11 ale jistě to není 1..... A month


LenkaBambu

Mohu poprosit o vysvetleni clenu v teto vete? V tomto pripade dost tapu...


Zazobany

Jen jsem dal months a už mi to uznalo za chybu


tatka_
Mod
Plus

Odpovídám. Podle slovníku "months" znamená "měsíce".


TomPetera

Nebylo by to pak spíše Leden je měsíc roku?


widle

Pokud máte na mysli variantu, že leden vyhrál první místo v soutěži "Měsíc roku", pak by to bylo "...the month of the year".


VladimrKep

January is THE month of A year/January is A month of THE year. Prosím o vysvětlení jak je to tedy s tou určitostí a neurčitostí. Automaticky jsem ne napoprvé napsal správně, protože to tak mám naposlouchané, ale pak jsem si řekl, že se nad tím zamyslím a vyšlo mi, že ten měsíc je určitý, konkrétní, kdežto rok může být jakýkoliv a je tedy neurčitý. Ale chyba! :)


Petr-roomboy

Jak je to tedy s tím lednem ;-) :-) ? JÁ myslím :-D, že leden je určitým, tuším že :-) prvním (je-li to dost určité označení :-) ) měsícem v roce. A že by si tudíž zasloužil hrdé :-) označení "the".


ZdenkaHora

Řekněte si jeden měsíc z 12 měsíců " a month" toho of the year " každého roku. Moje pomůcka.


ZdenkaHora

Řekněte si jeden měsíc z 12 měsíců " a month" toho of the year " každého roku. Moje pomůcka.


vojo12765f

Tu asi logika zlyháva!!! Konkrétny mesiac (v tomto prípade leden) v nekonkrétnom roku je prekladaný ako: January is A month of THE year. Analogicky: Monday is A day of THE week. Teda malá obmena pomôcky od ZdenkaHora " január je NEJAKÝ mesiac v KAŽDOM roku"

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.