1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Jaké to je zvíře?"

"Jaké to je zvíře?"

Překlad:What animal is it?

November 14, 2015

12 komentářů


JakubHadam0

Tak to prostě je. Teď se pokusím vysvětlit proč: V AJ otázce je sloveso (nebo jeho část) obvykle: - v otázkách zjišťovacích na prvním místě - Do you speak English? "Do" je zde pomocným slovesem, pak je subjekt "you", poté hlavní(významové) sloveso "speak", pak objekt "English" - v otázkách doplňovacích je zachován běžný slovosled - "What animal" - subjekt, "is" - sloveso, "it" - doplněk subjektu. (v ČJ gramatice odpovídá: objekt ~ předmět, subjekt ~ podmět,sloveso ~ přísudek)

Volně dle Diana Hacker, Rules for Writers a mých znalostí Pěkný den. J. H.

PS: What kind of animal is it? - Jaký druh zvířete to je?


Barbora1001

proč nemůže být What kind of animal is it?


ZuzanaJurk2

What animal is it. Proč tam není člen? An animal? Děkuji.


FilipZdrha1

Proč nemůže být What kind of animal is it?


LukasBlech

Tady se na druh ale nikdo neptá.


mirek305156

Proc nemuze byt: What animal it is ???


LukasBlech

Protože otázka. Is it...?


LuciK2507

Pro nemůže být What is that animal. ?


JakubHadam0

Vaše věta by se spíše přeložila jako "Jaké je tamto zvíře." "Co je tamto za zvíře." - Ale v obou případech bych očekával, že mi to zvíře bude ukázáno. Tento požadavek ukázání v původní větě necítím.


viera387653

Prečo nemôže byť what an animal is it


IsikVolf

Z jakého důvodu není přijato: What is the animal?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.