"Tady je."

Překlad:Here he is.

před 2 roky

8 komentářů


cage625092

Proc nemuze byt here is?

před 2 roky

JakubHadam0

Dobrý den, U anglického přísudku musí být vždy podmět (kromě rozkazovacího způsobu). Je to z toho důvodu, že anglická slovesa se v podstatě nečasují a nepoznáme z nich tedy osobu. Zapamatujte si: "Žádnou větu bez podmětu!" Výše zmíněná věta by tedy do AJ mohla být přeložena i jako "Here she is", případně "Here it is".

před 2 roky

marek169080

Proc nemuze byt 'here is it'?

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Protoze by to byla otazka. Ale divna, protoze kdyby se nekdo chtel zeptat, jestli je to tady, tak rekne "is it here?". Nicmene prehozeny podmet a prisudek je otazka.

před 1 rokem

marek169080

zil jsem v presvedceni ze i here a there jsou subjekty. napriklad 'here is what you need' imho neni otazka, ale oznamovaci veta a slovo here zde zastupuje subjekt. stejne tak 'there are the money'

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

To mate pravdu. Ale v te vete "here is it' mate subjekt 'it'a to here je urceni mista. A tak to 'it' vyhrava souboj o podmet.

před 1 rokem

marek169080

diky

před 1 rokem

zsery1
zsery1

Angličtina nemá zvolání ... ? Preklad do cestiny je špatně protože pokud original nenaznačuje co je podmět. Spekulace neni vyuka.

před 2 dny
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.