"What day is today?"

Překlad:Co je dnes za den?

November 15, 2015

10 komentářů


ko1isko

"Co je za den?" by mělo být uznáno

November 15, 2015

Voyta
Mod

Znamená to sice to samé, ale pokud chcete v češtině vynechat "dnes", měl byste v angličtině říct "What day is it?". Takže podle mě by to nemělo být uznáváno.

November 15, 2015

ko1isko

Vojto, nejsem lingvista, takže se určitě nechci přít :), jen uvažuju selským rozumem, že z "co je za den?" je jednoznačné, že se ptám na dnešek. U "what day is it?" bych přeložil spíš jako "co je to za den?"

November 15, 2015

Voyta
Mod

O to nejde. Že není pochyb o tom, který den se tím myslí, s tím naprosto souhlasím. Nicméně pokud není potřeba nějakou část originální věty vynechávat, nemělo by se to dělat.

November 15, 2015

Pepa1123

Odpověď: " Jaký dnes je den?" a ono špatně?

February 16, 2016

Voyta
Mod

Takový slovosled v češtině nedává smysl.

February 16, 2016

Ren990650

Ví někdo, proč mi to neuzná: "Jaký je den dnes?" a "Jaký je dnes den?" uzná jako správně nevidím v tom rozdíl...ani slovosled se mi nezdá kostrbatý...

June 17, 2016

Miroslava355751

Čisto teoreticky,minule som tu čítala diskusiu,kde sa rozoberal rozdiel medzi aký(jaký) a ktorý(který).nemalo by to v tomto prípade byť ktorý je dnes deň?lebo pri otázke aký je dnes deň sa mi žiada odpoveď slnečný/upršaný/smutný/narodeninový....

April 18, 2018

ChovMart

Ano, mělo by to tak být. Když se použije slovo "jaký", tak se tím myslí popis toho dne, ale realita je jiná :-( Ono bude hodně záležet na přesné formulaci té věty. Pokud někdo prohlásí větu "Jaký je dnes den?" a bude se u toho tvářit zmateně, tak bych asi odpověděl např. "Středa." protože by to můj mozek vyhodnotil jako vhodnou odpověď, protože by se mi nechtělo věřit, že se ptá jaký ten den opravdu je ( např. slunečný ) Není to logické, ale asi bych tak odpověděl

December 12, 2018

LubosP1644

Jaký den dnes je? To je také špatně? Proč?

May 15, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.