"I left the firm because I wanted to work on my own."

Překlad:Opustil jsem tu firmu, protože jsem chtěl pracovat sám.

před 3 roky

9 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


rejlmen
rejlmen

Nedalo by se: Opustil jsem firmu, protože jsem chtěl pracovat ve vlastní.?

před 2 roky

rejlmen
rejlmen

Já si osobně myslím, že i ten vzorový překlad není zrovna dobře. Když už tak ...pracovat samostatně, ale ...pracovat sám rozhodně neodpovídá tomu own.

před 1 rokem

borecmisak

češtině se běžně užívá: pracovat na svém/např.všichni farmáři pracují na svém!/.Když může angličtina používat idiomů, pro to nedovolíte pro češtinu ?Děkuji Tato otázka padla již dříve, zatím nikdo neodpověděl ,tak se přidávám.

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Odstraněno z kurzu jako pro překlad příliš nejednoznačné.

Nemůžeme do 3000 překladů naskládat: opustil, opustila, opustilo, odešel, odešla, odešlo jsem z (té) firmy, (z té/ze) společnosti, protože poněvadž jelikož neboť jsem chtěl, chtěla, chtělo se osamostatnit, podnikat, pracovat/dělat ve vlastní/na vlastní/na vlastním, sám sama samo, dělat/pracovat/podnikat na vlastní pěst, a to se všemi variantami vynechaných nebo popřesunovaných "já", posunutých "se", a všech rozumných slovosledů v obou větách souvětí.

před 1 rokem

Marta346808
Marta346808

...protože jsem se chtěl osamostatnit - tak to nelze přeložit?

před 3 roky

nueby
nueby
Mod

Máte tam značný významový posun, a ten posunutý význam se dal mnohem přesněji vyjádřit i v angličtině.

před 3 roky

JanetK.

Protože chci podnikat - to by přece taky mohlo být?

před 2 roky

Abigail382090

Nebo "na vlastni pest"? (Nevim, jestli je pro tohle slovni spojeni v aj zvlast vyjadreni ale "on my own" mi na to sedi)

před 2 roky

VojtchMuch

A co "pracovat ve svém"?

před 1 rokem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.