1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Which motorcycle is yours?"

"Which motorcycle is yours?"

Překlad:Která motorka je tvoje?

November 18, 2015

15 komentářů


Martin69028

"Jaká motorka je tvoje?" Neuznalo, nevím proč. Není to nic nepřirozeného. A už vůbec ne moravského.

October 29, 2018

ElinkaKarl

proč nejde "jaká je tvoje motorka?"

November 18, 2015

marekb

Protože na otázku jaká je, by byla odpověď ve formě popisu (černá, velká, malá,...). To by se anglicky řeklo jinak (např. "What is your motorcycle like?"). "Which motorcyle is yours?" je otázka pro situaci, kdy máte několik motorek a ptáte se, která z nich patří tázanému. V češtině přeci "jaká z nich" zní také nepřirozeně.

November 18, 2015

ElinkaKarl

Děkuji :-)

November 26, 2015

svesi

Jaká motorka je tvoje v žádném případě nezní v ČJ nepřirozeně a je to s "která" v tomto případě určitě naprosto zaměnitelné. Jinak to vysvětlení samozřejmě chápu, ale stejně myslím že by "Jaká motorka je tvoje." mělo být uznáno za správné. protože odhadem padesát procent lidí použije právě ten výraz "jaká" místo "která" a bude jim to nesmyslně označeno za chybu.

March 6, 2017

ElinkaKarl

Je pravda, že je tu rozpor mezi Moraváky a Čechy. Dle nářečí píšu pro mě přirozené věty, které mi ale nejsou uznané. Jaká je tvoje motorka asi spíše řeknou lidé na Moravě. V křížovkách je to synonymum. Už jsem si zvykla, že musím psát více spisovně. Co mě ale nejvíc dráždí a k této větě nepatří je překlad dle mého uznatelný: Oni jí maso ... Vždy je to neuznané, protože spisovně je JEDÍ... Ale kdo to tak říká?

August 12, 2017

svesi

Ahoj. Jsem z Jižních Čech a taty to říkáme také tak! :-)

September 2, 2017

Martinpkov

Jaký vs. Který. Není to snad to samé?

April 9, 2017

miczoken

Přeložila jsem: "Který motocykl je tvůj?" Proč je tato odpověď chybná, když motocykl je spisovné slovo v češtině?

June 22, 2017

Noris995490

"Jaká motorka je vaše" je špatně ?

July 6, 2019

Penny853152

Ano, špatně. Jednak to není český slovosled - takto postavená věta by musela pokračovat, třeba...Jaká motorka je vaše OBLÍBENÁ ? Ale kdyby věta zněla - Jaká je vaše motorka ? Rychlá, spolehlivá, ….. Která motorka je vaše? Ta nejhezčí, hned u zábradlí. Čeština je krásná mrška, že? :))

October 1, 2019

Barbara828983

,,Jaká motorka je tvá?" je opravdu odlišná odpověď...ach jo.

August 21, 2019

David468383

Jaky motocykl je tvuj proc to nebere

August 24, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.