"Myslím, že půjdu spát."

Překlad:I think I am going to sleep.

November 19, 2015

9 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


ErikaSuchn

I think, i will go to sleep. Proč to nejde?


kuba510246

Moc komentářů v jiných diskuzích říkalo "going to" neznamená "jít" něco dělat. A ejhle. Proč je to tady jinak?


kacenka9

Tady je na vine cestina. Uznavame I preklad 'myslim, ze budu spat', ale uznate, ze je to nezvykle. Vetsinou reknete 'pujdu spat'. Pokud tedy uz nelezite v posteli.


kuba510246

nebýt té poslední větičky, tak bych asi už nereagoval :-) "Půjdu spát" tedy obnáší jak přesun, tak následný spánek. Co takhle poněkud kostrbaté: I am going to go to sleep. ? :-)


slavekp

Je možný tento překlad? I think I am going to go (come) sleep. Myslím, že půjdu spát. Na níže uvedené adrese je uvedeno, že je to možné. https://www.helpforenglish.cz/article/2006111501-polovicata-pravidla-2-going-to


jgstcd

"Sleep" je v anglictine jak sloveso tak podstatne jmeno. Kdyz chapeme to tady jako sloveso, muze byt "going to" budouci cas, ale kdyz je podstatne jmeno naznaci "going to" pohyb. Podobne matouci je to s "I'm going to work", ktere by mohlo byt "budu pracovat" nebo "jdu do prace." Vy tady prirozene vidite jen tu prvni interpretaci, protoze ceske podstatne jmeno "spánek" se tak nepouziva, ale bez kontextu by rodily mluvci anglictiny tuhle vetu chapal tak ze jdete spat, ne ze budete nekdy pozde.


Email168674

i am thinking that i will go sleep... proč nemůže být průběh?? myslím,že půjdu spát???


nueby

"I am thinking that I will" je pochybná angličtina se zanedbatelným použitím ve srovnání s prostým "I think that I will".


Vlastik319411

Takže ještě jsem se definitivně nerozhodnul. Tak proč going to? Proč ne will?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.