1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Já dávám ty šálky na stůl."

"Já dávám ty šálky na stůl."

Překlad:I put the cups on the table.

November 21, 2015

21 komentářů


mikulas.cika

Dobrý den,použil jsem "I place the cups on the table". Proč je PLACE v tomto případě špatně? Děkuji


Jana789578

Proč tam nedáte překlad stolu table i desk


ladavala

"table" - a piece of furniture that consists of a flat top supported by legs

"desk" - a piece of furniture like a table, often with drawers (= parts like boxes in it with handles on the front for pulling them open), that you sit at to read, write, work, etc.


freedomsm

oznacila jsem pouze ,, I put the cups on the table,, a mela jsem oznacit i ,,I put those cups on the table,, davam-li na stul ty salky, jsou jiste blizko me, nebo je uz drzim v ruce. Pokud ,, those,, jsou to veci, ci lide, kteri jsou v povzdali, tedy jako tamty,tamhlety. Tak tomu rozumim ja.


Voyta
Mod

V případě the/these/those není relevantní, jak blízko se předměty nachází, důležitá je originální věta. Ukazovací zájmeno ti/ty se v naprosté většině případů dá přeložit jako "the" nebo "those".


MartinGroot

pokud nic z toho není relevantní pak k čemu jsou vůbec nějaké pravidla pak je tedy zcela jedno co a jak řeknu a jak je vidět většina moderátorů sice anglicky rozumí možná i mluví ale zda správně nebo je už je věc jiná .


jgstcd

Nemate je v ruce. Kdybyste mela, byla by veta v pritomnym prubehovem casu a byly by "these cups". A "those" vubec nemusi znamenat ze predmet je blizko. Nemusi ani existovat ve fyzickem prostoru: "I haven't done those lessons yet".


KarelPaur

Zdravím, proč mi aplikace označila chybné slovo ,,I give" když toto (pouze toto) nabízí nápověda?


Voyta
Mod

Protože "I give" se používá, když něco dáváte někomu. Když něco někam dáváte (pokládáte), používá se "put". Nápověda je skvělá, ale občas v ní něco chybí, už jsem do ní to "put" doplnil.


KarelPaur

AHA teprve se učím 4 měsíce. Takže DÍKY moc


eznkovRena

použila jsem přít. průběh. čas, protože - dávám- mě k tomu svádí, a - the cups. Jestli jsem dobře rozuměla pánovi z klobouku, tak kdybych použila I am putting these cups on the table - tak by to bylo správně? /věta mi totiž nebyla uznána/


ladavala

Jsou uznávány tyto (these) varianty: I am putting [the/those] (ty, tamty) cups on [the/a] table.


ata75

I place the cups.... nelze použít? ata75


Miroslav_Trn

Nemělo by být "onto the table". Šálky pokládám na stůl, je to spojeno s pohybem, čekal bych "onto".


Noris995490

Neuznává "...on the desk"


ZdekaSchoo

desk je psací stůl, stůl v práci nebo školní lavice, není to jídelní stůl v kuchyni


MartinGroot

To je sice pravda, ale v česku se běžně na tyto stoly šálky dávají . V práci si asi těžko položím hrnek s čajem na jídelní stůl


ZdekaSchoo

od toho je v práci jídelna, nemůžete dávat hrnek s čajem na pracovní stůl, na pracovní stůl patří jen objednávky, rozpisy směn, hlášení škod a podobné věci týkající se práce, žádné jídlo ani pití nemá co dělat na pracovním stole, pokud se to někde tak dělá, tak tam jsou pěkný prasata


MartinGroot

zajímavý názor zřejmě jste ještě neměla v práci jednání kde se běžně káva nabízí a pochybuji, že takové se něco také vede v jídelně. Ovšem jako názor dost dobrý


Petrolk

Proč ne "at the table"? Měl jsem za to, že on the table se používá ve smyslu "na stole"


ZdekaSchoo

Na stůl taky

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.