Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Oni budou chtít víc jídla."

Překlad:They will want more food.

před 2 roky

8 komentářů


IrenaHavlkov

meal nejde?

před 2 roky

widle
widle

Ne. "Meal" je konkrétní dávka jídla - například oběd nebo snídaně. Pokud mluvíme o jídlu (potravinách) obecně, tak se to nehodí a je potřeba použít "food".

před 2 roky

borecmisak

they will want TO more food... proč je v této větě TO špatně?/protože po něm nenásleduje sloveso?/Děkuji

před 1 rokem

widle
widle

Ano, přesně tak. Za "want to" by muselo přijít sloveso.

před 1 rokem

Jenda-48

A věta "I will want to him" Budu chtít k němu - je také v pořádku? "I will want him." Budu ho chtít. Rovněž?

před 11 měsíci

widle
widle

Ta druhá je v pořádku.

"I will want to him" nefunguje, opravdu tam musí být sloveso, takže doslova to nepřeložíte. Musí se tam něco doplnit, podle kontextu, třeba "I will want to go to him", "I will want to visit him", "I will want to stay with him" a podobně.

před 11 měsíci

Jenda-48

Díky moc. Já to vzal tak , že předložka to("k") se pojí se třetím pádem -" ke komu čemu" a za ní dám osobní zájmeno a tím je to v pořádku.

před 11 měsíci

widle
widle

Jo, máte pravdu, že "to him" tam nakonec opravdu je jako "k němu", ale před to ještě patří sloveso, které řekne, co se k němu bude dělat. Jak vidíte, nakonec to tím pádem skončí u dvou "to" ve větě (aspoň v případě "go", ty další moje příklady si nakonec řekly o jinou vazbu).

před 11 měsíci