"Neměl jsem žádnou jinou možnost."

Překlad:I had no alternative.

November 24, 2015

43 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


JosefRychl

Proč nejde "I did not have alternative"?


tatka_
Mod
Plus

Překlad vašeho návrhu je "Neměl jsem jinou možnost."


ladavala

Chybí ta "žádnou" "no". Pak už tam nemůže být druhý zápor "did not".


LZt9pqgI

i had no choice - nechápu co je špatně ?????


vladimirbz

není přeloženo slovo "jinou"


Eva90262

I did not have another choise??? Bylo by možné přeložit i takto?


vladimirbz

není přeloženo slovo "žádnou" ....


JiNeern

Je.

V anglické větě musí být jen jeden zápor (dva zápory z ní udělají zase kladnou větu, i když někdy divnou – někdy třeba až jako české "nemáš nepravdu"), a ten zápor tam je (didn't). Další zápor tam tedy být nesmí.


Tonda623910

I did have no alternative. Nelze?


LetitiateT

Did sa používa iba v otázkach alebo v zápore. Tu je treba použiť 'had'.


HanaDvokov9

vždyť tam je zápor, ale mělo by to být "I did not have any alternative.",


RomanChmelar103

taky me to nebere jeste ted a zadna opoved


sachmat1

Nešlo by také I have no other possibility. Kdy se použije alternative a kdy possibility?


jgstcd

No, to je komplikovane, protoze cestina pouziva slovo "možnost" ve dvou smyslech, a jenom jeden z nich se da prekladat do anglictiny jako "possibility". Kdyz vyberete mezi ruznymi moznostmi to nejsou v anglictine "possibilities". To mohou byt "options", "opportunities", "choices" nebo "alternatives". "Possibilities" ale nejsou. "Possibility" vyjadruje jenom to neuzsi vyznam slova "možnost": ze neco je mozne, tj. ze se muze stat. V takovem smyslu se to slovo ale malokdy pouziva v cestine a proto je "possibility" jen malokdy nejlepsi, nebo vubec pouzitelny, preklad do anglictiny.


borecmisak

Teprve nyní jsem si Vaše vysvětlení prostudoval, moc za něj děkuji.Zkušený člověk ,který dá své znalosti k poučení druhých vydá za deset slovníků, ve kterých se takové fajnovosti stejně nikdy nedozvím. Dávám sto lingotů , a to pouze proklamativně, protože stokrát odeslat lingot po jednom je náročné.


Kiki_Wei

Mnohokrát děkuji za vysvětlení! "I did not have any alternative." je OK, narozdíl od "I did not have any possibility." Škoda jen, že se mi slovo possibility tak vrylo do paměti, že ho tedˇbudu těžce vytlačovat výrazem alternative / option. Některé věci bych se radši nenaučila, učit se je dvakrát je mnohem složitější.


sachmat1

Děkuji za obsáhlé vysvětlení.


Peter564022

I had no option - co je na tom spatne


ZdekaSchoo

nevím, nahlásili jste to??


Tom293714

"I had no another option" mi taky nevzalo.


ladavala

"no another" nejde. Je uznáváno také "I had no other [choice/option/alternative]."


vesela.k

Proč nejde: "I have had no alternative." ?


LetitiateT

Gr! Včera som v nejakom podobnom cvičení napsala "I have no..." a bola chyba, ziadalo to "I don't have any.." Dnes naopak. :(

"I don't have any alternative" Alebo mám chybu eště inde?


tatka_
Mod
Plus

Vaši větu máte v přítomném čase a zadání je v čase minulém.


LetitiateT

Aha, to mi uniklo. Vďaka.


Sovada

I had not any alternative?


LetitiateT

I didn't have ...

Had not môžete použiť iba ako pomocné slovíčko pri predminulom čase ale nie vo význame "mal".


JiKroutil

Proč nejde "I had no any alternative." Jak je v té správné větě přeloženo "žádnou"? Děkuji.


LetitiateT

Žádnou máte dobře (no). Problém je "alternative" - to už znamená "jiná možnost". "Any" je tam už navíc. Takže věta "I had no alternative" by byla správně.


Jaja598363

A proc neni spravna veta "I did not have no alternative."?


LetitiateT

Tam už je dvojitý zápor. To angličtina nerada.


Tanamal3

Přeložila jsem" I didn't have no alternative" - proč mi to nebylo uznáno?!?!


LetitiateT

Dvojitý zápor.


Moni839058

Proč nemůže být I had no another alternative, když je uvedenou žádnou jinou možnost? Děkuji


ZdekaSchoo

protože alternative znamená jiná možnost, takže když napíšete another alternative tak to znamená ještě další jiná možnost, to je jiná věta


pavelgre

Co je špatně na větě... "I hadn't any other choice." Nevím proč mi to neuznalo.


Michaela50

Neuznalo mi to I did have no alternative. Už tu tento dotaz byl, ale nikdo to nevyloučil. I když je tu spoustu vysvětlování, mohli byste nás ještě poučit s touto větou? Děkuji.


ZdekaSchoo

zápor se v angličtině takto netvoří, buď to může být i did not have any alternative nebo i had no alternative, i did not have any=i had no=neměl/a jsem žádnou https://www.helpforenglish.cz/article/2007021901-minuly-cas-prosty-past-simple https://www.helpforenglish.cz/article/2010082401-zapory-no-none-no-one-a-dalsi https://www.helpforenglish.cz/article/2006090402-some-vs-any


Michaela50

Děkuji za vysvětlení, někdy mi přijde, že když se nadechuji platí jedna zákonitost a když vydechuji platí opačná. :))


DirectionerAda

I didn't have any other options . Proc ne?


ZdekaSchoo

options=možnosti

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.