"She is a positive worker."

Překlad:Ona je pozitivní pracovnice.

před 2 roky

20 komentářů


Marek_K.

Napsal jsem: "Ona je pozitivni pracovnik". Oznameno jako chyba. Nabidnuto "pracovnice". S ohledeme na vedenou diskuzi, vazne nechapu, proc nebylo uznano. Melo byt! Neni to chyba. Pracovnice je cesky spravne, ale uz je to spise archaismus jako napr. "ucetnice" (FLV). :-)

před 1 rokem

Filomena.Prvni

V Německu by Vás za takové oslovení ženské rozcupovaly. Tam se to považuje přímo za urážku. "Ucetnice" není české slovo ani s diakritikou. Ale také neříkáte: "Můj doktor se jmenuje Nováková." Procházíte přádelnou s náměstekm a ukážete na jednu ženu se slovy: "Je spolehlivý dělník."? Dosti divné, že ano. Stejně divné je ono slovo "pozitivní" v této větě.

před 1 rokem

Marek_K.

Rád bych vysvětlil mou poznámku. Výraz "účetnice" jsem použil jen jako příklad pro výrazy dělnice, pracovnice. Mnohým se to možná nelíbí, ale čeština to tak prostě má. Výraz účetnice je nekolikrát použit v seriálu F.L.Věk. Říkávalo se: "Pan účetní, paní účetnice." Ano, dnes se to nepoužívá. Říká se: Pan účetní, paní účetní. Většinou jen účetní, nebo hanlivě účtařka. Nicméně slovo dělnice mi nepřijde špatné. Záleží na tom, zda se jej čeština chce či nechce vzdát. :-) Všem omlouvám, protože se tato pozn. netýká přímo překládané věty. Na druhou stranu: What is mean: "The positive worker"? Občas by bylo vhodné vysvětlení významu anglické věty. V angličtině je to asi normální a nikdo se nad touto větou patrně nepozastaví. V Češtině ve mě tato věta vyvolává vzpomínka na dobu normalizace, kdy to bylo samý soudruh a soudružka. Sorry, opravdu nevím, jak si přeložit význam této věty. Positive = klad, kladný. V češtině výraz "kladný dělník/dělnice, pracovník/pracovnice" nedává smysl. Pro pochopení této anglické věty potřebuji příklad, kdy a proč je uvedená věta použita.

před 6 měsíci

PAVVAP
PAVVAP

Proč nelze použít: "Je pozitivní dělník"

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Bereme překlad "Je pozitivní dělnice". Proč nemůže být žena dělník si možná domyslíte sám.

před 2 roky

kndrv.

Jaký je rozdíl v použití slova dělník vs. pracovník v souvislosti se ženou? Jelikož pracovník mi uznán byl...avšak ne "kladný". Podle Vás: Ona je kladná pracovník.

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

To máte pravdu. Bohužel jsem si při posledních úpravách věty asi nedával úplně pozor. Dám to zase do pořádku. Díky za upozornění, vemte si pár lingotů jako náhradu.

před 2 roky

LiborZajek1

"Ona je pozitivní pracovnice." to by mělo být uznatelné, ne?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Až na to, že když se podíváte do záhlaví diskuze, všimnete si, že se dokonce jedná o hlavní překlad věty. Takže pokud vám to systém skutečně neuznal, rádi bychom věděli, jak k tomu vlastně došlo.

před 2 roky

Zkurka420

Ona je pozitivní dělník? Proč ne? Nebo dělnice?

před 4 měsíci

Jara416048

Jaký je rozdíl mezi dělnicí a pracovnicí,to by mě opravdu zajimalo

před 4 měsíci

Honza_U

Jak by se řeklo: je pozitivní / kladná zaměstnankyně (taky moc hezké slovo :-)

před 1 měsícem

mmizur

Tak jsem to přeložil "Ona je kladná pracovnice" a bingo twl. Fascinující.

před 1 měsícem

Marek_K.

Příklad regulérního užití této věty v anglickém hovoru či psaném textu stále postrádám. Děkuji za jeho doplnění.

před 3 týdny

Suchan4
Suchan4

ona je pozitivní dělník - myslím že je to české ....

před 1 týdnem

SirvanArgu

Dělnice jsou takové ionty. Něktrá je kladná a něktrá holt záporná.

před 2 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.