1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Tvůj otec a já jsme hráli ka…

"Tvůj otec a já jsme hráli karty každý večer."

Překlad:Your father and I have played cards every night.

November 28, 2015

31 komentářů


jezikaca1

zkouším znovu, již potřetí: dobrý den, máme you and me. proč je zde I? děkuji


Kiki241218

Protože tu není mě, ale já.


Kiki241218

Podrobnější vysvětlení ať dá admin.


Goodevil2

Me by zajimali i priklady, kdy se da pouzit me a kdy I? Uz jsem se nekolikrat stretl s You and me misto You and I, tak tomu moc nerozumim.


kacenka9

Nejlepsi pomuckou je zkusit si, jak by ta veta vypadala, kdybyste v ni byl sam.

V tomto pripade "I played cards". Takze i kdyz je pak hrajete s nekym, tak je tam I.

Kdyz bude veta "He talks about me". Tak pak bude veta "He talks about you and me".


mimochodnik

Děkuji! Tohle vysvětlení i s pomůckou, která je použitelná i v jiných případech je super!!


HelgiusDv

Je možné použit perfekt, pokud se mluví o něčem stálém? Jakože perfekt se používá, jestli je výsledek děje - I’ve written a word (and you see it), ale je jen fakt, že jsme hráli (radši hrávali)? Asi by lépe znělo, kdyby “Your father and I used to play / played every night”, ne?


Lymon65

Proč nemůže být u této věty minulý čas průběhový?


kacenka9

uz muze. ale lepe hlasit nedostatky prislusnym knoflikem


jezikaca1

dobrý den, máme you and me. proč je zde I? děkuji


Tomas_Nalevka

"Your father and I used to play cards every night"


Jana0008

Tohle jsem taky dala...


rpridal

Night je noc ne? Vecer je evening. Nebo se to vnima jinak?


kacenka9

Vnima se to trosku jinak. Last night. tonight je vzdy primarne vecer. Tedy alespon v americke anglictine. Evening se pouziva snad jen kdyz hovorime o nekonkretnim veceru. Treba "they are open in the evening".

Ale 'dnes vecer' je 'tonight' a to zacina uz nekdy v 6 vecer. Kdyz je neco opravdu v noci, tak se to casto opisuje. During the night, late night, overnight.

Last night muze byt vcera vecer nebo vcera v noci a vyplyva az z kontextu, o co vlastne jde. V cestine nam to prijde nesmyslne, vzdyt by se to dalo tak krasne rozeznat, ale proste to tak rikaji.


Joe430364

V UK bežne používajú tonight, lastnight namiesto today a yesterday. Povedia tonight keď má byť niečo spravené dnes a lastnight keď sa pýtajú npr. čo sa udialo včera.


svtnet

Také mám ten pocit. Volně přeloženo ANO, ale jinak Night a Evening to nemilosrdně rozlišuje.


eznkovRena

BOTH your father and ME HAVE BEEN PLAYING cards every evening. Prosim, v cem je spatne tato veta /jedna se mi o zvyraznena slova/ a jak by potom znel preklad ??/ jako ze jsme hravali a stale to delame ? A proc je spatne ME , kdyz se rika ahoj, to jsem ja hello it's me./ Dekuji


kacenka9

Protoze je 'I play cards" a nikoliv "Me play cards". Kdyz to nejde rict ve vete, kde jsem jenom ja, nejde to ani ve vete, kde je nekdo a ja.


ErtamusHus

Proč to po mě chtělo every night, dkyz night neni vecer ale noc. Dik


jezikaca1

zkouším znovu: dobrý den, máme you and me. proč je zde I? děkuji


eznkovRena

řekla bych, že Duo si zde hraje na spisovnou angličtinu. Máte totiž you - ty a I -já. Me - ač to všichni angláni takhle říkají - je spíše hovorová angličtina a Duo to asi řadí do stejné kategorie, jako je užívání I have GOT/ I've got, I haven't got/ a upřednostňuje užití I have , I do not have.AspoŇ tak si to vysvětluji, protože na můj dotaz výše, mi nebylo odpovězeno.


jezikaca1

díky :-). tak to zkkusíme znovu, ne? tohle je myslím dost důležité


ELinjkFk

Proc nemuze byt your father and me?????


Lada806051

Your Father And I played the Cards Every night. Je to nesrozumitelné? Proč?


Japonec2

Your father and i used to play cards every night - neuznalo


pavelgre

Proč mi to neuzná vazbu s "used to", vždyť by se to sem taky hodilo??? ...Your father and I used to play cards every night.


ZdekaSchoo

used to play=hrávali jsme, není to prosté hráli jsme


alexander.pesak

your father and me played cards every evening?


ZdekaSchoo

čtěte ostatní komentáře, už to vysvětlila Kačenka


alexander.pesak

tak před 20-25 lety jsme se to s tím "me" učili ve škole. byli ti učitelé neschopní, nebo se to dříve používalo?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.