Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"We did not want to tell you."

Překlad:Nechtěli jsme ti to říct.

před 2 roky

13 komentářů


gaston68cz

Nechybi v anglicke vete "it/that" - tedy "tell it/that to you"? Nebo to ma vyznam spis ceskeho " Nechtěli jsme (si) ti říkat (o něco)"? Mate me ze v cestine je "to" a v anglictine ne.

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Prave tim se lisi "tell" od "say". S "tell" nemusite rici co se rika, ale musite (skoro vzdy) rici komu. Se "say" nemusite rici komu, ale musite (skoro vzdy) rici co.

před 2 roky

borecmisak

Ale stejně, pokud to člověk nemá naposlouchané a zažité, tak věta bez předmětu Čechovi zní podivně :-)

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Což ovšem je problém Čecha :-)

před 1 rokem

borecmisak

Jasně , já to nemyslel nějak ukřivděně, Angličanům zase asi chybí v českých větách podměty, taky je to jejich problém. Ale v nějakých elementárních poučkách se praví, že anglická věta oznamovací má subject, predicate/verb/, object. Chce to zkrátka praxi!

před 1 rokem

widle
widle

Je to správně, angličtina se bez "to" obejde, i když se mluví o tom, že nechtěli říct něco konkrétního. Můžete si to pro představu srovnat třeba s větou "Nechtěli jsme se ti přiznat" - sice to znamená něco trochu jiného, ale taky se v té větě neříká k čemu, i když je jasné, že se mluví o konkrétní záležitosti.

před 2 roky

voko5

Why not říci

před 7 měsíci

JanSuchy9

Mělo by zde být správně říci, je to spisovně. Říct je hovorově.

před 3 měsíci

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Podle ÚJČ jsou spisovné obě varianty. Obě je také přijímáme.

před 3 měsíci

M.A.T.A.F.A.K

Nechteli jsme s Tebou mluvit?

před 1 měsícem

widle
widle

We did not want to talk/speak to you.

před 1 měsícem

JaroslavDu8

Proč nejde "my jsme ti to nechtěli říct"?

před 1 týdnem

JanSuchy9

To by projít mělo. Bylo to napsáno přesně takto?

před 5 dny