"We did not want to tell you."

Překlad:Nechtěli jsme ti to říct.

November 29, 2015

13 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


gaston68cz

Nechybi v anglicke vete "it/that" - tedy "tell it/that to you"? Nebo to ma vyznam spis ceskeho " Nechtěli jsme (si) ti říkat (o něco)"? Mate me ze v cestine je "to" a v anglictine ne.


jgstcd

Prave tim se lisi "tell" od "say". S "tell" nemusite rici co se rika, ale musite (skoro vzdy) rici komu. Se "say" nemusite rici komu, ale musite (skoro vzdy) rici co.


borecmisak

Ale stejně, pokud to člověk nemá naposlouchané a zažité, tak věta bez předmětu Čechovi zní podivně :-)


nueby

Což ovšem je problém Čecha :-)


borecmisak

Jasně , já to nemyslel nějak ukřivděně, Angličanům zase asi chybí v českých větách podměty, taky je to jejich problém. Ale v nějakých elementárních poučkách se praví, že anglická věta oznamovací má subject, predicate/verb/, object. Chce to zkrátka praxi!


widle

Je to správně, angličtina se bez "to" obejde, i když se mluví o tom, že nechtěli říct něco konkrétního. Můžete si to pro představu srovnat třeba s větou "Nechtěli jsme se ti přiznat" - sice to znamená něco trochu jiného, ale taky se v té větě neříká k čemu, i když je jasné, že se mluví o konkrétní záležitosti.


voko5

Why not říci


JanSuchy9

Mělo by zde být správně říci, je to spisovně. Říct je hovorově.


ValaCZE

Podle ÚJČ jsou spisovné obě varianty. Obě je také přijímáme.


JaroslavDu8

Proč nejde "my jsme ti to nechtěli říct"?


JanSuchy9

To by projít mělo. Bylo to napsáno přesně takto?


Marstey

Zadala jsem to takto taky a nebylo mi to uznáno!


PetrKelt

Proč nelze "My ti to nechtěli říct. "?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.