Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Presents for children!"

Tłumaczenie:Prezenty dla dzieci!

2 lata temu

10 komentarzy


AlicjaKole

A prezenty to nie "gifts"?

1 rok temu

sineyen
sineyen

A myślisz, że w języku angielskim nie istnieje coś takiego, jak synonimy? ;)

8 miesięcy temu

AgnieszkaDojs

Moje tłumaczenie "Prezenty dla dzieci." - uznane zostało za błędne. Nie rozumiem dlaczego! Myślę, że nie chodzi tutaj o wykrzyknik, którego nie usłyszałam u spikera. Pozdrawiam.

11 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

Na pewno chodziło o wykrzyknik! ;-)
Chyba, że Duolingo miało jakieś krótkie spięcie...
Błędy tego typu zdarzają się przez wirusy (tfu, świnie...)

10 miesięcy temu

sineyen
sineyen

Jeśli piszesz, że nie usłyszałaś u spikera wykrzyknika, to prawdopodobnie twoje zadanie polegało na napisaniu tego, co usłyszałaś, a nie przetłumaczeniu tego :)

8 miesięcy temu

mcadam3

"Podarki dla dzieci " uznał za błąd, dlaczego?

2 lata temu

buskes76

Choć "podarek" to bardziej "gift" to "present" też jak najbardziej powinno uznać. Mam nadzieję że zgłosiłeś

2 lata temu

KamilKrzac

Dlaczego nie The/A presents ?

2 lata temu

buskes76

"a/an" nie stosujemy w liczbie mnogiej! Natomiast "the" w l. mnogiej możemy ale niekoniecznie, choć wg mnie lepiej byłoby tu użyć bo jednoznacznie określimy w ten sposób że jest to rzeczownik a nie czasownik. present-(rzeczownik); prezent, teraźniejszość, dar, upominek, podarunek, podarek, czas teraźniejszy itd / (czasownik) zaprezentować, prezentować, przedstawiać, podarować, darować, ofiarować, przekładać itd).

2 lata temu

Yola448704
Yola448704

Zdanie mówi ogólnie o upominkach, "jakichś", bliżej nieokreślonych prezentach, dlatego nie wymaga przedimka "the". Gdyby była mowa o "jakimś" prezencie dla dzieci, byłoby powiedziane "A gift for children".

3 tygodnie temu