1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "They eat, so they drink."

"They eat, so they drink."

Překlad:Jedí, takže pijou.

November 30, 2015

21 komentářů


Jra68962

Tato věta je češtině naprosto mimo. Trochu sebereflexe by jenom prospělo.


JanHenke3

Autoři anglických vět si asi u tohoto "klenotu" dali obzvlášť záležet... Podezírám je dokonce, že vycházejí z předpokladu, že čím je věta absurdnější, tím více upoutá studentovu pozornost a ten si proto pak snáze osvojí gramatický jev, na ní demonstrovaný. :)


AlenaMehrl

Spravne cesky: pijí !!!


JanHenke3

Dnes už i "pijou". Připadá mi to také příliš hovorové, ale Ústav pro jazyk český už i tento tvar pokládá za spisovný. :(


widle

Jenom malá terminologická vsuvka: "hovorová" čeština je součásti spisovné (ano, je to její nižší vrstva, ale pořád ještě spisovná), na rozdíl od obecné češtiny, nářečí apod., což jsou nespisovné vrstvy jazyka.


JozefSkrovan

Nejak mi tento cz preklad nedava zmysel. :D


Honza_U

co básník líčí touto větou?


LukasPetri

Když jsem napsal: Oni jí, takže oni pijí tak to neuznalo, že to mám být Oni JEDÍ, takže pijí...... To přece není nijak závažná chyba...


widle

Přidávat do kurzů kromě správných odpovědí ještě nesprávné by bylo hodně práce navíc.


Sararach

tuhle větu by se neměl nikdo učit...co to proboha je? jedí, takže pijou? to se vážně někde říká? když už tak jedí, takže pijí...nebo že by žerou, takže pijou??? když jste se tak odvázali v lidové řeči... tahle věta nedává vůbec žádný smysl...leda v nějakém hospodském slangu z kterého vyplývá, že když je nakrmíme, tak si potom dají pití, ale to se učit fakt nechci...můžete ji prosím odstranit??? Slovo "jestli" se dá využít v něčem mnohem smysluplnějším...


LiS0407

Taky se odmítám učit věty, které se nepoužívají, protože nedávají žádný smysl. Mně nedává smysl v žádném kontextu. Je skoro stejně vypatlaná jako "Plavu v mléce".


Jar408344

Neuznalo mi to větu: "Oni jedí, tak oni pijí." Neměla by být také uznána?


HanaDvokov9

a nemělo to být "jedí, tak pijí"


Filomena.Prvni

Jou jou! A co - kupříkladu: "Jedí tak, že pijí." Také žádná sláva, ale alespoň dává věta jakýs takýs smysl.


AlenaSladka

Proč se vynechá druhé "they"?


TomDrlk2

Oni jí, takže pijí. Neuznává?


JaroslavVo8

Oni jedí, takže oni pjí. Neuznalo to. Oni jedí-jedna skupina, takže oni pijí-druhá skupina. Nechápu co je na tom špatně. Jedí, takže pijou, je úplný nesmysl.


Dominik278797

Význam věty zde asi nezazní. Nemám tušení jak by Kdo tuhle větu použil v kontextu A co znamená


vladimirbz

Nebyla by tam nějaká lepší věta na "takže" ? Tuto na západ od nás asi těžko využiji.


Kateina290938

Jí, takže pijí. Označilo jako špatnou odpověď. Proč?


JanHenke3

Protože v množném čísle je spisovně jedí a nikoli jí.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.