1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I looked around."

"I looked around."

Překlad:Díval jsem se kolem.

December 1, 2015

11 komentářů


Kendz2

Nemůže být: díval jsem se dokola?


sachmat1

Můj slovník překládá "rozhlížet se" jako look around. Nemohlo by tedy tu být povoleno i "Rozhlížel jsem se" a ne pouze "Rozhlédl jsem se"?


widle

Mohlo. Doplnila jsem to.


Jananda2

Slova OKOLO a KOLEM maj stejný význam,ale v odpovědích to hází chyby,když napíšu to nesprávné :)


widle

Možná jak kde, ale v téhle větě se uznává obojí.


usc419192

Sakra At se ti anglicani nauci konecne mluvit Jak se muzou vubec dorozumet :-((( :-)))


Suchan4

díval jsem se dokola - co je na tom špatně


DragoZrzou

Pls.proc je u minulého času vždy vyžadováno "jsem"? V cestine neni vzdy nutne. Dekuji.


Jarek941104

Dokola je významově stejné jako okolo nebo kolem !!!


Slvek140115

(ja se dival okolo )to mi neuznalo chtelo by to opravit


Macatice

V té větě chybí "jsem". "Já jsem se díval okolo." Pomocné sloveso "být" je ve spisovné češtině ve tvarech minulého času nutné, s výjimkou třetí osoby (jednotného i množného čísla - "On se díval okolo." "Oni se dívali okolo.") I když se "jsem, jsi..." v hovorové řeči často vynechává, nikdy to nemělo být při oficiálních příležitostech (veřejný projev, rádio, televize) a v psaných textech. Pokud někdo důsledně používá pomocné sloveso být v minulém čase i při hovorové řeči, nikomu to nevadí. Zato jeho nepoužití v situaci, kdy by rozhodně použito být mělo, bude poukazovat na nedobrou češtinu. To je podle mě důvod, proč Duolingo na používání pomocného slovesa být v minulém čase tak důsledně trvá (a já s tím souhlasím). Doporučuju proto se naučit pomocné sloveso být v minulém čase vždy automaticky používat.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.