1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Všechno, co musím udělat, je…

"Všechno, co musím udělat, je přijmout to."

Překlad:All I have to do is to accept it.

December 1, 2015

27 komentářů


SarkaD3891

Everything I have to do is to accept it. - neuznáno


veronika215589

Nevim proc neuznaji preklad: Everything what i have to do, is accept it


Haluz1

Stejná otázka :)


nueby

"What" se jako vztažné zájmeno takto nikdy nepoužívá. Na to máme pro věci a zvířata WHICH a THAT, která lze ve funkci předmětu v určující vedlejší větě bez neodložené předložky vynechat. Po slovech jako ALL, ANY, ANYTHING, EVERYTHING, A FEW a THE ONLY ONE se ale WHICH nepoužívá, takže nám zbývá jen THAT nebo (ve funkci předmětu v určující vedlejší větě bez neodložené předložky) vynechávka. Tedy buď THAT nebo vynechat. Tady se jedná o určující vztažnou vedlejší větu (nelze ji vynechat bez ztráty smyslu) ve funkci předmětu (I have to do X, ne třeba X is left to do jako v All that's left to do is to accept it.) a neodloženou předložku tu nemáme (ostatně by se povinným WHICH tloukla s tím ALL, jako v ¿All for which I have asked, I got.¿).

A s čárkami mimo Duolingo opatrně. Veronika napsala čárku jen na jednom konci vedlejší vztažné věty vsunuté doprostřed souvětí, a to není správně nikdy. Budou tam buď na obou koncích (neurčující vedlejší věta), nebo nikde (určující).

Zajděte si na http://www.helpforenglish.cz/article/2006070601-vztazne-vety-relative-clauses. Jejich vysvětlení je obšírnější, ale k dopadu předložek na vynechatelnost vztažných zájmen se zřejmě nedostali. Alespoň já jsem to nezaregistroval.


JanaJassmn

Super odpověď, diky!


Jitka709231

Také mě trochu mrzí , že nám to někde bere srdíčka za správné překlady..


Vlcek1942

V této větě se může použít "all" místo "everything" ? Toto je jedna z frází, kde to jde?


kacenka9

Da a dokonce to zni lepe. Nevylucuje to moznost pouziti Everything


Baros192

Ok vyborna odpověď, ale 10.04.2019 20.20 h to s "Everything" nejde....? Asi se něco změnilo. Nebo ne?


Maroso7

Mne to nevzalo, Mam problem i s nedokoncovanim zvuku, spomalovanim pri kliknuti na konci lekcie... asi k Vam presiel brzdilek z Udemy? Mam free version.


Jitka709231

Ale "everything "není uznáno


ladavala

"Everything" není v seznamu uznávaných vět. Je tam jen "All".


jgstcd

Obecneji, tam kde mate v cestine "všechno, co" byva to pouzitelne.


paweru

Jsem laik, ale tipnul bych si, že accept je ve smyslu mentálně akceptovat, kdežto receive je fyzicky obdržet..?


ChovMart

Receive je spíš obdržet


StandaBe

Everything I have to do is to accept it. Jsem přesvědčen, že je to možný správný překlad. Nahlášeno čudlíkem.


PatrikMokry

Pardon, ale opraví už někdo Everything!!!


JanaMoravc15

18.7.2021 Everything i have to do is to accept it nebylo uznáno. Mohl by někdo vysvětlit, proč, popř. to spravit? Díky.


Vlcek1942

Dá se, místo "do", použít "make" ? ,,All i have to make is to accept it." ?


Voyta
Mod

Ne. "Make" znamená "udělat", ale ve smyslu "vytvořit". Naopak "do" se skoro nikdy nevztahuje na nějakou tvorbu.


Vlcek1942

A jde zaměnit "accept" za "receive" ? Kdy se který z těch dvou výrazů používá?


LetitiateT

Myslím že Receive je prijať v zmysle že niečo dostanete, obdržíte.... (zásielku, mail, cenu, odpoveď...) Accept znamená prijať v zmysle akceptovať. Zmieriť sa s tým.


miko37

DL "everythig" stáke nebere


Honza_U

podmětem druhé věty je "všechno"?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.