"Já nemám směr."

Překlad:I do not have a course.

December 1, 2015

9 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


easidor

proč je špatně I have not direction? a co I have not got a direction? děkuji


Nemesis_NaR

Protože zápor pro sloveso "have" ve významu "mít" se tvoří výhradně s pomocí pomocného slovesa "do," respektive tedy "don't" či "doesn't." Tvar "has not" uvidíš akorát ve větách, kde "have" funguje jako pomocné sloveso. Typicky tedy v předpřítomném čase, např. ve větě: "The girl has not been there yet." = "Ta dívka tam ještě nebyla." Můžeš říct maximálně ještě tak "I have no direction = Nemám žádný směr"

A fráze "have got" sice existuje, ale je britská a hovorová a tak ji doporučujeme spíš nepoužívat. Do vět ji překladatelé ovšem postupně přidávají jako vedlejší překlad tam, kde to dává smysl.


slunce7777

Sorry, ale "have got" není nic hovorového.


OndrejUK

Have got je hovorova? Dekuji, to jsem opravdu netusil a to mam v rodine vzdelaneho Anglicana. A jeste dotaz na to doporucene nepouzivani, to jste myslel na Duolingu? Do tretice bych se chtel zeptat, kdy zacala historie americke anglictiny prosim? Dekuji za Vas cas.


easidor

děkuji za vysvětlení


Gabriel_eS305

Prečo nebere 'I have not a course'??


PatrikMokry

Já jsem napsal "I don't have direction", ale neuznává. Nevím, jestli je problém se členem, ale v lekci Abstrakty bylo direction bez členu.


ladavala

"direction" je počitatelné a člen tam musí být. Prošel jsem všechny věty v kurzu a bez členu (nebo jiného zájmena) se tam nevyskytuje.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.