1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Come try it!"

"Come try it!"

Překlad:Pojď to zkusit!

December 2, 2015

7 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


michi534148

Zamýšlím se nad touto větou. Říká se, že by v anglické větě neměly být u sebe bezprostředně dvě slovesa. Neměla by být tato věta např. "Come to try it!" ?


jgstcd

Nemela. A nevim kdo vam rikal ze by nemeli byt vedle sebe dve slovesa ale zadne takove pravidlo neni a nikdy nebylo. Co treba "I can do it"?


michi534148

Nemyslel jsem samozřejmě modální (způsobová) slovesa. Lépe vše řečeno na této stránce: http://www.helpforenglish.cz/article/2008082410-verb-patterns-slovesne-vzorce


nueby

Mohl byste prosím přímo zkopírovat z toho traktátu od HFE onu část, kde "se říká", že by v AJ neměly bezprostředně za sebou jít dvě slovesa, dejme tomu nejedná-li se o alespoň o jedno modální? Vidím tam jen mnoho příkladů, které potvrzují opak vašeho tvrzení, a to hlavně s gerundii, i když i v kategorii holého infinitivu by se daly sestavit gramaticky správné příklady bez předmětu mezi slovesy (Let go!). V záhlaví té stránky se dost zajímavě dokonce tvrdí "(Opravený a doplněný článek z roku 2008) Článek o tom, jak to vypadá, když jsou v anglické větě dvě slovesa za sebou".


michi534148

Neměl jsem na mysli gerundium ani modální slovesa, ale slovesa v infinitivu. Jakožto na této stránce uveden jeden ze základních vzorů: I want to ski. – sloveso v infinitivu s TO. Kde mezi "want" a "ski" je vloženo "to".


michi534148

Zase jste vybral výjimku: Po slovesu GO může být i infinitiv (s TO i bez TO), pokud se nejedná například o oblíbenou činnost, ale o konstatování, že jdete něco udělat: "I should go to see a doctor." nebo "I should go see a doctor."


jgstcd

Kdyz koukam na odkaz vidim vetu "I should go see a doctor", ktera sleduje vicemene stejny vzor jako tahle.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.