Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I consider this man lost."

Překlad:Já považuji tohoto muže za ztraceného.

před 2 roky

11 komentářů


PAVVAP
PAVVAP

Proč nelze přeložit jako: "Považuji toho muže za ztraceného"

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Protože to by bylo "I consider that man lost." Mezi "toho" a "tohoto" je podobný rozdíl, jako mezi "that" a "this". Na Duolingu to funguje asi takto:

  • ten = the, that
  • tamten = that
  • tento = this
před 2 roky

Zdenek_324

Z logiky (možná české) vyplývá, že když je muž ztracený, evidentně zde není. Nebylo by tedy logičtější použít zájmeno that, než this?

před 2 týdny

PAVVAP
PAVVAP

Proč nelze přeložit takto? "Shledal jsem že se ten muž ztratil"

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Protože "lost" je v tomto případě přídavné jméno, ne sloveso.

před 2 roky

nueby
nueby
Mod

Máte značný významový posun na I [found out/determined/discovered] that [the/that] man had become lost.

před 2 roky

gaston68cz

Nelze to chápat i jako "Zvažuji že tento muž prohrál"?

před 1 rokem

Voyta
Voyta
Mod

Tam mi chybí jednak průběhový čas a určitě bych použil spojku that, která tam asi není povinná, ale znělo by to lépe. Tedy "I'm considering that this man lost". Nemusím snad připomínat, že použití této věty bych si ani v jednom jazyce nedokázal představit.

před 1 rokem

gaston68cz

No mně napadl vedoucí nějakého závodu zvažující možnost že favoritova prohra byla nějak zfixlovaná. Ale jo, moc pravděpodobné to není :-)

před 1 rokem

BlankaNetu

Proč ne: Pokládám toho muže za ztraceného?

před 3 měsíci

Jirka_A

Voyta už na to krásně odpověděl - viz výše.

před 2 měsíci