"I consider this man lost."

Překlad:Já považuji tohoto muže za ztraceného.

před 2 roky

13 komentářů


PAVVAP
PAVVAP

Proč nelze přeložit takto? "Shledal jsem že se ten muž ztratil"

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Protože "lost" je v tomto případě přídavné jméno, ne sloveso.

před 2 roky

nueby
nueby
Mod

Máte značný významový posun na I [found out/determined/discovered] that [the/that] man had become lost.

před 2 roky

PAVVAP
PAVVAP

Proč nelze přeložit jako: "Považuji toho muže za ztraceného"

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Protože to by bylo "I consider that man lost." Mezi "toho" a "tohoto" je podobný rozdíl, jako mezi "that" a "this". Na Duolingu to funguje asi takto:

  • ten = the, that
  • tamten = that
  • tento = this
před 2 roky

Zdenek_324

Z logiky (možná české) vyplývá, že když je muž ztracený, evidentně zde není. Nebylo by tedy logičtější použít zájmeno that, než this?

před 2 měsíci

LukasBlech
LukasBlech

Představ si situaci, kdy dva vyšetřovatelé sedí u stolu a dívají se na fotografii muže. A ten jeden říká "považuji tohoto muže za ztraceného".

před 3 týdny

Zdenek_324

Ukecal jsi mě.

před 3 týdny

gaston68cz

Nelze to chápat i jako "Zvažuji že tento muž prohrál"?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Tam mi chybí jednak průběhový čas a určitě bych použil spojku that, která tam asi není povinná, ale znělo by to lépe. Tedy "I'm considering that this man lost". Nemusím snad připomínat, že použití této věty bych si ani v jednom jazyce nedokázal představit.

před 2 roky

gaston68cz

No mně napadl vedoucí nějakého závodu zvažující možnost že favoritova prohra byla nějak zfixlovaná. Ale jo, moc pravděpodobné to není :-)

před 2 roky

BlankaNetu

Proč ne: Pokládám toho muže za ztraceného?

před 5 měsíci

Jirka_A

Voyta už na to krásně odpověděl - viz výše.

před 4 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.