1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "As you know, dogs eat meat."

"As you know, dogs eat meat."

Překlad:Jak víš, psi jedí maso.

December 4, 2015

33 komentářů


VaclavVodrazka

lépe než "jedí" je "žerou".

December 4, 2015

Nemesis_NaR

Správně určitě, jestli lepší nevím, počet vyhledaných odkazů na googlu tvrdí opak - 10x víc pro "psi jedí" než pro "psi žerou".

December 4, 2015

tata2420

V tomto pripade je uplne jedno co rika google. Psi - zvirata zerou. Lide jedi. A je divne ze takove diskuse vubec vznikaji zvlast kdyz si v kazdem druhem rispevku precteme, ze se zaroven ucime Cj. ...Zitra budou papat.:-) Doufam ze to nebude smazano. :-)

June 4, 2017

nueby

A použitelný odkaz na nepoužitelnost slovesa jíst pro zvířata nebo psy nebo psy, kteří konzumují maso, byste neměl? Kdyby se tím třeba někdo měl elán zabývat.

June 6, 2017

PetrCerny1

Ústav pro jazyk Český:

Telefonická linka jazykové poradny: 257 531 793

Provozní doba: v pracovní dny v době 10–12 a 13–15 hodin

March 24, 2019

tata119

Moc hezky prispevek. Ale nemam. Mel bych ale vyraz pro jizlivost skoro az nevychovanost. (Predpokladam ze bude smazano. Lepsi neprispivat)

June 6, 2017

nueby

Nadále a bez mazání čekám.

July 5, 2017

Nemesis_NaR

Já tyhety češtinářské diskuze obrovsky nemám rád. Za týden ze mě bude (předpokládám) inženýr a ne jazykovědec...

Každopádně jsem v těchle situacích rád, že jsem jenom moderátor a ne překladatel kurzu. Díky tomu můžu říct - "mě i googlu přijde slovní spojení 'psi jedí' zcela normální" a tím pro mě tato debata končí.

June 5, 2017

Alamov

Mám problém s interpretací ,'As you know' když ona řekne Aš, nemá říkat As? Ala

November 19, 2016

kacenka9

Ano. Ona rika skoro az 'EŽ'. To je docela bezne. Uslysite oboji (alespon v americke anglictine). Jak jasnejsi AES tak takoveto EŽ.

November 23, 2016

carinna885701

Muj mobil nepise hacky a carky a neuznalo mi to solvo vis

January 26, 2017

kacenka9

diakritika by nemela mit na spravnost odpovedy vliv. Ale na mobilnich zarizenich to nekdy stavkuje. Nicmene jsem nevidela smart phone, ktery by neumel ceskou diakritiku.... My s tim nemuzeme z naseho konce nic udelat.

January 26, 2017

BohumilKol

Pro pořádek, rozlišuje angličtina jezení (lidé) a žraní (zvířata), nebo je to všechno eat?

August 31, 2018

pvko6

neuznalo mi to: Jak ty víš, psi jí maso. jedí = jí ne?

September 21, 2018

Alenabrab

Jaký je rozdíl mezi "psi" jí a "psi jedí"?

January 4, 2016

kacenka9

Psi jedi je spisovne, zatimco psi ji neni. Ji' je 3. osoba c. jednotneho, nikoliv mnozneho

January 4, 2016

gepard-64

Mám stejný problém všude. Sloni jí/jedí tady konkrétně psi jí/jedí. Tady není odpověď uznána ne na neznalosti angličtiny, ale češtiny. Nedalo by se to teda uznávat? Větě přece rozumím.

January 23, 2016

kacenka9

nedalo. To bychom museli manualne vsude navstupovat 'ji', tam, kde je jedi. A pak by lide chteli, abychom uznavali 'aby jsme' nebo neco jineho. Takze misto uznavani nekterych chyb proste neuznavame zadne. Priucite se u toho cesky.

January 23, 2016

tata119

Jste skvělá, ale tady tím že připouštíte debatu ohledně jedí a jí se dopouštíte chyby. Psi žerou. Tímto způsobem vyjadřování bychom také mohli mít stádo včel, roj skotu, koalici havranů, hejno gepardů apod.

March 24, 2019

Jja681207

Taky jsem se pozastavil nad výslovností. Aš/ž vs. As?

November 23, 2016

kacenka9

Ano. Ona rika skoro az 'EŽ'. To je docela bezne. Uslysite oboji (alespon v americke anglictine). Jak jasnejsi AES tak takoveto EŽ.

November 23, 2016

DominikaButt

Nemohlo tam být jak víš že psi jedí maso

July 3, 2018

Bohuslav14

Proč je: Jak víš ... špatně a: Jak ty víš ... dobře? Jak ty víš ... mě víc tahá za uši, myslím, že obojí je správně.

March 26, 2017

kacenka9

Neni. Oboji je uznavano.

June 6, 2017

samkojanko

Tiez si myslim, ze psi zeru a nie jedia. Je to ako: psi rodia. A pritom kotia. Ale v podstate mi je to jedno. Naraz sa ucim aj anglicky a aj cesky. Je to zabava.

January 30, 2018

tata119

Souhlas. Česky se řekne že fena vrhla. :-)

July 6, 2018

Mirek105371

Já bych řekl, že jde o úhel pohledu. Kdo má psy doma v bytě a bere je jako členy rodiny, pro toho psi jedí. Kdo má psa na dvorku nebo zahradě, tak si asi je má rád, ale pro něj psi žerou..

September 24, 2018

MirkaEberlov

Měla jsem psa doma 16 let a vždy jsem mu dávala ŽRÁT :-)

March 6, 2019

Martinkova11

Jak víte, psi jedí maso. Není uznáno. Proč? Děkuji za odpověď.

October 26, 2019

Petra270671

Mě spíš než debata o žerou/jedí zajímá "AS" tedy "jak" Jak také znamená how nebo when. Jako úplný začátečník nevím,kdy tam mám co napsat.

November 4, 2019

Milka46313

Dobrý deň, prečo mi neuznalo Jak znáš? To nie je správne po česky? Ináč - som Slovenka- a napriek tomu, že ma to tu občas pre češtinu stopne, bavi ma naraz sa učiť po česky i po anglicky. Ďakujem vopred za odpoveď ☝️

June 3, 2018

ValaCZE

Nie, nie je to správne.

Myslím, že i ve slovenštině se používá "Ako vieš (tak), psi (psy- nevím jak je to slovensky správně), žerú/jedia mäso." a ne "Ako poznáš (tak), psi žerú/jedia mäso.".

June 3, 2018

eva611143

A kdo je teda Budhova matka??

March 28, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.