"Ten program funguje."

Překlad:The program works.

před 2 roky

19 komentářů


krutooon

Proč nejde "program = software"?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Protože slova "program" i "software" existují jak v ČJ, tak AJ, znamenají v obou jazycích to samé a v obou jazycích je mezi nimi stejný významový rozdíl. Není to to samé.

před 2 roky

krutooon

Nerozumím. Pokud naprogramuji funkční aplikaci, tak mohu o ni přeci říci "ten program funguje" stejně jako "ten software funguje". Proč by to nemělo být to samé? To, že slovo "program" může být i papírový, televitní, kina, ..., je věc jiná.

před 2 roky

widle
widle

Já tedy chápu software jako obecnější slovo než program. Může zahrnovat větší množství programů a souvisejících struktur. Taky se někdy říká "programové vybavení" (to jsem fakt někde viděla).

Podobně můžu říct o svém domácím mazlíčkovi "ten pes žere" i "to zvíře žere", obojí bude pravda, ale to neznamená, že obojí znamená totéž.

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Definice slov "software" a "program" se značně liší. Samozřejmě, že můžete o svém programu říci "ten software funguje", ale nemůžete to brát jako správný překlad, když angličan o svém programu řekne "the program works". Kromě toho, software se vztahuje na veškerá data uložená v paměti, nejen programy.

před 2 roky

pkreg

Zcela jednoduše: program je jeden konkrétní program. Software je abstraktní pojem pro všechny programy.

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Krome jiz uvedenych rozdilu, "program" je pocitatelne, zatimco "software" neni.

před 2 roky

MirkaEberlov

Ale program je obecnější pojem ne? Nemusí snad být jen v počítači?!

před 2 roky

AlesBuchta

A co ten program televizni? Proc neuznal ptáček ha? The channel is working.

před 2 roky

nueby
nueby
Mod

Přidal jsem to. Proč ale nehlásí chybějící překlady knoflíkem k tomu určeným ptáček ha?

před 2 roky

vendajk

Slo by "the program goes"?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Nešlo. Pokud chcete říct, že něco pracuje (běží), dá se použít runs nebo is running, ale ne goes.

před 2 roky

manofscience

Well, prosim tedy o pridani
"Program bezi" ve smyslu funguje. Diky

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

To by šlo, přidám to.

před 2 roky

danami48

Bylo by možné The program is ready ?

před 1 rokem

widle
widle

Ne, to znamená Program je připravený.

před 1 rokem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.