1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Which shoe is yours?"

"Which shoe is yours?"

Překlad:Která bota je tvoje?

December 5, 2015

4 komentáře


Peteracek333

Proč nemůže být Jaká bota je tvá? Protoze jaky a ktery je podle me v cestine to stejne.


widle

Není. "Jaký" je otázka na vlastnosti nebo obecně pokud je velký (neomezený) výběr možností, "který" se ptá na jeden z konkrétních kusů. Hovorově se to sice často zaměňuje, ale správně to není. Doporučuju si na to dát pozor, protože angličtina je na to přísnější.

Tahle věta se očividně ptá na některou z bot, které mluvčí vidí před sebou, takže sem patří který/which.


DavidSedlk3

Proč je tam yours a ne your?


widle

Protože stojí samostatně (tady konkrétně na konci věty, i když to není nutná podmínka). Tvar "your" se používá, pokud se vyskytuje před slovem, ke kterému patří.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.