Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Ona pro nás určí ta slova."

Překlad:She is going to define the words for us.

před 2 roky

4 komentáře


kuba510246

neuznalo mi to "She will define for us the words." a já nevím, jestli je můj slovosled špatně (a proč), nebo jsem měl ohlásit problém. Poradíte?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Slovosled je minimalne hodne podivny.

před 2 roky

kuba510246

hmm. když přeložím nabízenou správnou odpověď z AJ do ČJ se stejným slovosledem "Ona určí ta slova pro nás." tak mi to zní taky podivně. v NJ bych slovosled věděl, tam je pravidlo na všechno, ale v AJ? je to pořadí v AJ jenom pocitovka, nebo pravidlo?

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

Pravidla jsou, ale ne tak pevna jako v nemcine. Pro zacatecniky se vetsinou doporucuje poradi "Subject, Verb, Objects, Manner, Place, Time". Rozhodne nefunguje stoprocentne, ale neco na tom je. Napriklad anglictina nerada oddeluje sloveso od sveho predmetu, coz by delal slovosled "She will define for us the words."

před 2 roky