"Mam dzisiejsze wydanie."

Tłumaczenie:I have today's edition.

2 lata temu

5 komentarzy


P0niedzialek2

Dlaczego I have got today's edition jest źle, przecież to jest rzeczownik i zarówno have jak i have got powinno być dobrze. Wiem że przy czasownikach nie daje się got bo mają sens ale brzmią dziwnie.

2 lata temu

jankobill

I have got is ok.

2 lata temu

Ana_UniqueNick

Czemu wersja z "a" jest nieprawidłowa, a "the" lub nic jest akceptowane? Nie jest to liczba mnoga? Jest jeszcze jakaś zasada? Czy może łaskawie Duolingo pokusi się o parę słów wyjaśnienia, dlaczego w danym wypadku popełniło się błąd lub dlaczego taka wersja jest poprawna a inne nie?

2 lata temu

Admin47
Admin47

Gdyż "a" używamy przy policzalnych słowach w l. poj., a "the" określamy "ten", "ta", "to"... Bez "a" jest wyłącznie przy rzeczownikach niepoliczalnych (l. poj.), lub w l. mn.

Jeżeli macie jeszcze jakieś problemy, piszcie w odpowiedziach pod tym komentarzem.

1 rok temu

ThomasMalynsky

z tego co zauwazylem, anglicy wlasnie uzywaja i've got, nie mowia i have.

2 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.