"Xicot i xicota."

Traducción:Novio y novia.

December 11, 2015

13 comentarios


EmiPalomares

En Valencia decimos NUVI I NÚVIA

December 11, 2015

_marianadiaz

Yo viví en Lleida y también era nuvi y nuvia

January 30, 2016

NazarSwit

eso donde esta?

December 28, 2018

pa1975

És amb tota securitat un equivalent.

October 7, 2016

LuisFernanML

Me pasa mucho que como mi primer contacto con el Català fue el Valencià, me vienen primero las palabras en valenciano que en catalán.

January 13, 2016

clnoy

Això és curiós, el DIEC2 només admet l'ús de nuvi i núvia amb significat de promès i promesa que estiguin a punt de casar-se i no fa cap referència al mot nòvio(a), és a dir, no existeix en aquest diccionari; mentre que el DNV, a més de incloure nòvio(a) com a sinònim, admet l'ús normal de nuvi on en castellà diríem novio.

November 8, 2017

Ivan_Cetzal

Novii i novia en Mallorca

November 13, 2016

pa1975

És molt interessant aquesta variant lèxica

June 24, 2018

Oceanotti

Igual que nuvi -a, novii -a signifiquen el mateix que l'espanyol novio -a, però no en el sentit de promesos sinó de persones que estan a punt de casar-se, casant-se o acabats de casar.

March 6, 2019

JosePabloXD

Yo había escuchado que era núvia pero bueno jajaj

August 11, 2016

Oceanotti

Ese castellanismo se usa en la variedad valenciana.

March 6, 2019

Ivan_Cetzal

Xiquet i xiqueta ¿podrían ser utilizados como sinónimos de novio y novia?

November 13, 2016

Oceanotti

No. Només són sinònims de xicot -a en l'accepció de persones joves, no de promesos.

March 6, 2019
Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.