"Co jsi dělával?"

Překlad:What did you use to do?

December 13, 2015

14 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Vindy13

Prelozil jsem jako 'what did you do' a odpoved byla cervena reakce: Pouzil jste spatne slovo "What did you once do?' a slovo 'once' bylo podtrzene. Te reakci moc nerozumim, ale vnimam to vic jako technickou chybu. Tak na to chci upozornit.


Voyta
Mod

Vůbec ne. Slovo "dělávat" už samo o sobě volá o překlad "use to do", nicméně uznáváme i variantu s "once", která znamená něco jako "co jsi kdysi dělával?". Že vám to hodilo variantu s "once" má dobrý důvod, vaše věta k ní byla blíže, chybělo tam jen jedno slovo.


Vindy13

Už tomu rozumím. Mojí chybou bylo, že jsem si špatně přečel zadání. Proto jsem správně odpověděl tak, jak jsem odpověděl. Nicméně mě zmátlo, že jsem dle červené reakce "špatně použil slovo", které jsem tam nicméně vůbec nepoužil. Já ho vůbec nepoužil, ani nechtěl použít a program mě opravuje, že jsem ho použil špatně? To mě vedlo k tomu, že je v programu chyba. Nevím jak by to působilo na vás, ale když napíšete větu a ta v opravě vypadá jinak a ještě vám to říká, že to je chyba, tak jsem z předkládané reakce poněkud zmatený. Teď už to dává smysl, ale ta reakce programu se mi přesto z hlediska "user-friendly" přístupu nelíbí, není snadno pochopitelná.


ZdenkaHora

Pro Voyta: Děkuji Vám za vysvětlení. Super pomoc!Z.


ladavala

Sloveso USED TO používáme pro vyjádření dějů a stavů, které v minulosti byly běžné a obvyklé, ale již obvyklé a běžné nejsou, změnilo se to, je tomu již jinak. V češtině taková slovesa často mívají koncovku -val (dělával, chodíval, býval atd.)

Za slovesem "used to" vždy následuje INFINITIV významového slovesa – tedy např. used to go, used to be, used to walk…

https://www.helpforenglish.cz/article/2006122601-co-znamena-used-to


Veronika912016

Proč je prosím můj překlad "what were you used to do" špatně? Děkuji.


ZdekaSchoo

kombinace were you used je špatně


alexander.pesak

what used you doing?


ZdekaSchoo

to je špatně

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.